NMD4107 Digital Content ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4107 Dijital İçerik Yönetimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DİLARA TEKRİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Gerekli ön araştırmalar yapılarak, dijital oluşumların içerik ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçlar doğrultusunda bir içerik stratejisi hazırlanarak, içerik projelerinin oluşturulması ve projenin uygulanması becerilerinin kazandırılması. Oluşturulan içeriklerin maksimum etkileşim sağlayacak şekilde dolaşıma dahil edilmesi konusunda bilgi ve deneyim kazandırılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital içerik üretimi ve yönetimi dinamiklerine hakim olur.
2) Herhangi bir dijital varlık için içerik stratejisi belirleyebilir.
3) Görsel ve metinleri maksimum etkileşim sağlayacak şekilde tasarlayabilir.
4) Gündemdeki popüler ögeleri, içerik formatlarını içerik kampanyalarına uyarlayabilir.
5) İçerik raporlarını değerlendirerek, içerik yönetimini geliştirebilir.
6) Yeni medya alanında ekip halinde çalışma konusunda bilgi ve deneyim sahibi olur.

Dersin İçeriği

Her derste içerik yönetimi prensipleri hakkında teorik bilgi verilecek ve uygulama yapılacaktır. Final çalışması için öğrenciler bir dijital ajansın içerik ekibi gibi gruplar halinde çalışarak araştırma yapacak, bir içerik stratejisi geliştirecek ve içerik kampanyası üretecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin tanıtılması & derse giriş
2) Dijital içerik nedir? Özellikleri nelerdir?
3) İçerik stratejisi nasıl belirlenmeli?
4) Sosyal Medya için stratejiler
5) B2B (Business to bussiness) vs B2C (Business to Customer) stratejileri / 1. ödevin teslimi
6) E-mail marketing stratejileri
7) Kullanıcı içeriği odaklı kampanyalar / 2. ödevin teslimi
8) Viral içerik, memler, remix içerikler, popüler içerik akımları
9) İçerik ekipleri için iletişim ve iş akışı / 3. ödevin teslimi
10) SEO uyumlu metin üretimi
11) İçerik stratejisinin ölçümlenmesi
12) Grup sunumları ve değerlendirme
13) Grup sunumları ve değerlendirme
14) Grup sunumları ve değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Routledge Companion to Remix Studies, New York: Taylor Francis. Henry Jenkins, Convergence Culture. New York: New York University Press. The Sage Handbook of Social Media, Burgess, Marwick and Poell The Language of New Media, Lev Manovich Social Media Marketing: A Strategic Approach, Barker, Barker, Bormann, Zahay van Dijck, J. (2009). Users like you? Theorizing agency in user-generated content. Media, Culture & Society, 31(1), 41–58. https://doi.org/10.1177/0163443708098245
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 3 5 15
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 1
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 4
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 3
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 5
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 1
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 1
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 5
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 3
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 5
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 4