NMD4103 Media PerformancesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4103 Medya Performansları Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, haber sunuculuğu, saha ve makale muhabirliği, analiz ve yorumculuğu, hava, sağlık gibi konularda uzman muhabirliği, spor karşılaşmaları ve konser sunuculuğu, ses ile görüntü performanslarını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi tamamlayan öğrenciler;
- haber, spor karşılaşmaları, konser, hava durumu gibi alanlarda sunucu olarak ya da canlı yayınlarda muhabir olarak çalışabilecek,
- Kamera önünde giyim ve makyaj inceliklerini bilecek,
- Haber ve belgesel gibi alanlarda seslendirme yapabilecek,
- Bu alanlarda yapacağı çalışmalarda performanslarını nasıl artırabileceklerini öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste, sunucular ve muhabirler için kamera ve mikrofon önündeki davranış biçimleri aktarılacak, seslendirmeden makyaja gerekli teknik bilgiler verilecek ve bu alanlardaki performansları edinme ve artırma olanakları gösterilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya performansı nedir?
2) Nefesi doğru kullanmayı öğrenme
3) Ses ve nefes pratikleri, ve telaffuz egzersizleri
4) Duraklama, tonlama, ses perdesinin değişmesi, ulama ve ses kavramları
5) Yazınsal dil ve konuşma dili
6) Fonetik
7) Diksiyon nedir?
8) Retorik nedir?
9) Vize: Canlı yayın sunumu
10) İfadeyi güçlendirme
11) Sözsüz iletişim: Jest kullanımı
12) Dramatik özellik
13) Tartışma ve münazara pratikleri
14) Sunum teknikleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * Şenbay, Nüzhet ,Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, 2010
* Ünsal Füsun – Şahin Hakan, Spikerlik ve Türkçe’nin Kullanımı, TRT Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayınları, 2014
Diğer Kaynaklar: * Şenbay, Nüzhet ,Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, 2010
* Ünsal Füsun – Şahin Hakan, Spikerlik ve Türkçe’nin Kullanımı, TRT Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayınları, 2014

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 5
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 4
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 4
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 2
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 3
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 5