NMD4103 Media PerformancesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4103 Medya Performansları Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, haber sunuculuğu, saha ve makale muhabirliği, analiz ve yorumculuğu, hava, sağlık gibi konularda uzman muhabirliği, spor karşılaşmaları ve konser sunuculuğu, ses ile görüntü performanslarını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi tamamlayan öğrenciler;
- haber, spor karşılaşmaları, konser, hava durumu gibi alanlarda sunucu olarak ya da canlı yayınlarda muhabir olarak çalışabilecek,
- Kamera önünde giyim ve makyaj inceliklerini bilecek,
- Haber ve belgesel gibi alanlarda seslendirme yapabilecek,
- Bu alanlarda yapacağı çalışmalarda performanslarını nasıl artırabileceklerini öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste, sunucular ve muhabirler için kamera ve mikrofon önündeki davranış biçimleri aktarılacak, seslendirmeden makyaja gerekli teknik bilgiler verilecek ve bu alanlardaki performansları edinme ve artırma olanakları gösterilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya performansı nedir?
2) Nefesi doğru kullanmayı öğrenme
3) Ses ve nefes pratikleri, ve telaffuz egzersizleri
4) Duraklama, tonlama, ses perdesinin değişmesi, ulama ve ses kavramları
5) Yazınsal dil ve konuşma dili
6) Fonetik
7) Diksiyon nedir?
8) Retorik nedir?
9) Vize: Canlı yayın sunumu
10) İfadeyi güçlendirme
11) Sözsüz iletişim: Jest kullanımı
12) Dramatik özellik
13) Tartışma ve münazara pratikleri
14) Sunum teknikleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * Şenbay, Nüzhet ,Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, 2010
* Ünsal Füsun – Şahin Hakan, Spikerlik ve Türkçe’nin Kullanımı, TRT Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayınları, 2014
Diğer Kaynaklar: * Şenbay, Nüzhet ,Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, 2010
* Ünsal Füsun – Şahin Hakan, Spikerlik ve Türkçe’nin Kullanımı, TRT Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayınları, 2014

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.