NMD4101 Critical Media AnalysisBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4101 Eleştirel Medya Analizi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye medya kuruluşlarını, medya metinlerini ve bunların toplumsal bağlamlardaki yerlerini analitik ve eleştirel bir bakışla incelemelerini sağlayacak gerekli teorik perspektifi vermeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Eleştirel analiz becerileri geliştirerek, medya metnini sosyal bağlama göre anlayacak, eleştirecek ve değerlendirebilecek,
- Medya okur-yazarlığı becerisi kazanacak,
- Toplumsal gerçekliğin inşasında medyanın rolü üzerine eleştirel bir anlayış geliştirecek,
- İnsanların sıradan yaşamlarındaki anlam-yapma süreçlerinde medyanın önemini anlayacak,
- Medya farkındalığı geliştirebilecek,
- Eleştirel medya analizinde araştırma yöntemlerini anlayacak, tartışacak ve değerlendirecek,
- İnsanların çeşitli medya yoluyla dünyayı nasıl kavramsallaştırdıklarını anlayabilecek ve tartışacak,
- Medya metnini güç, ideoloji ve bilgi üçgeninde tartışabilecek,
- Analizlerinde egemen güçe karşı gelebilecek bir direnişin veya mücadelenin her zaman var olabileceğini anlayacak ve mücadelenin etkilerini tartışabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin teorik çerçevesi eleştirel teori ve toplumsal inşacılık temelinde şekillenecektir. Medyanın rolü güç kavramı ile irdelendikten sonra, medyanın gerçekliği ne derece toplumsal olarak inşa ettiği ve kurguladığı araştırılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Medya analizinde eleştirel olan nedir?
3) Marksizm I
4) Marksizm II
5) Diğer eleştirel teoriler
6) Yapısalcılık
7) Göstergebilim
8) Vize
9) Feminizm araştırmaları
10) Narrative, Genre, Autuer, Star Analysis
11) Psikoanaliz
12) Postmodernizm ve Postkolonyalizm
13) İletişim alanındaki tartışmalar ve çelişkiler
14) Final öncesi dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stocchetti, Matteo and Kukkonen, Karin (2011) Critical Media Analysis: An Introduction for Media Professionals. Frankfurt: Peter Lang

Beck, Andrew, Bennett, Peter and Wall, Peter (2004) Communication Studies: The Essential Resource. London: Routledge

Stokes, Jane (2003) How to do Media and Cultural Studies. London: Sage.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.