NMD4101 Critical Media AnalysisBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4101 Eleştirel Medya Analizi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye medya kuruluşlarını, medya metinlerini ve bunların toplumsal bağlamlardaki yerlerini analitik ve eleştirel bir bakışla incelemelerini sağlayacak gerekli teorik perspektifi vermeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Eleştirel analiz becerileri geliştirerek, medya metnini sosyal bağlama göre anlayacak, eleştirecek ve değerlendirebilecek,
- Medya okur-yazarlığı becerisi kazanacak,
- Toplumsal gerçekliğin inşasında medyanın rolü üzerine eleştirel bir anlayış geliştirecek,
- İnsanların sıradan yaşamlarındaki anlam-yapma süreçlerinde medyanın önemini anlayacak,
- Medya farkındalığı geliştirebilecek,
- Eleştirel medya analizinde araştırma yöntemlerini anlayacak, tartışacak ve değerlendirecek,
- İnsanların çeşitli medya yoluyla dünyayı nasıl kavramsallaştırdıklarını anlayabilecek ve tartışacak,
- Medya metnini güç, ideoloji ve bilgi üçgeninde tartışabilecek,
- Analizlerinde egemen güçe karşı gelebilecek bir direnişin veya mücadelenin her zaman var olabileceğini anlayacak ve mücadelenin etkilerini tartışabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin teorik çerçevesi eleştirel teori ve toplumsal inşacılık temelinde şekillenecektir. Medyanın rolü güç kavramı ile irdelendikten sonra, medyanın gerçekliği ne derece toplumsal olarak inşa ettiği ve kurguladığı araştırılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Medya analizinde eleştirel olan nedir?
3) Marksizm I
4) Marksizm II
5) Diğer eleştirel teoriler
6) Yapısalcılık
7) Göstergebilim
8) Vize
9) Feminizm araştırmaları
10) Narrative, Genre, Autuer, Star Analysis
11) Psikoanaliz
12) Postmodernizm ve Postkolonyalizm
13) İletişim alanındaki tartışmalar ve çelişkiler
14) Final öncesi dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stocchetti, Matteo and Kukkonen, Karin (2011) Critical Media Analysis: An Introduction for Media Professionals. Frankfurt: Peter Lang

Beck, Andrew, Bennett, Peter and Wall, Peter (2004) Communication Studies: The Essential Resource. London: Routledge

Stokes, Jane (2003) How to do Media and Cultural Studies. London: Sage.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.