SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3105 | Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MERT KAYHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders toplumsal hareketlerin oluşumu, yükselişi ve gerileyişi süreçlerine atıfta bulunarak; Sosyoloji, Siyaset Bilimi ve (Sosyal) Psikoloji alanlarındaki temel ilke, kavram ve sorunları tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu başlıkların, toplumsal hareketlerin medyayı kullanma şekillerinden ve medyada temsil edilme biçimlerinden nasıl etkilendiğine yönelik eleştirel bir bakış açısı kazandırmak da dersin amaçları arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir toplumsal hareketi protesto, oturma eylemi, dilekçe kampanyası, çevrimiçi aktivizm gibi kavramlardan ayırabilir, 2. Miskin eylemcilik hakkında eleştirel bir anlayış geliştirir, 3. Dijital ve geleneksel toplumsal hareketleri karşılaştırabilir, 4. Yeni medyanın toplumsal hareketler tarafından işlevselleştirilmesine ilişkin eleştirel bir anlayışa sahip olur, 5. Belirli bir toplumsal hareketin gerçekleştiği tarihsel dönem ve ilgili medyanın kullanımı hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur. |
Toplumsal hareketler kabaca yerel, ulusal veya küresel düzeyde toplumsal değişim olarak tanımlanmaktadır. Bu değişim, etnik, ulusal veya cinsiyet eşitliği meselelerini, iktidarlar yerine yurttaşların yönlendirdiği çevresel ve sınıfsal değişimleri ele almaktadır. Bu ders kapsamında dijital ve mobil teknolojiler dahil medya teknolojileri ile yakın geçmişteki sosyal hareketler arasındaki bağlantıyı tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Yazılı Basın ve Modernite, Aydınlanma | |
3) | Gazeteler ve Fransız Milliyetçiliği | |
4) | Radyo ve Almanya'daki Nasyonal Sosyalizm | |
5) | Televizyon ve Soğuk Savaş Dönemindeki Kolektif Paranoya | |
6) | Sinema ve Afrika'daki Amerika/Avrupa Etkisi | |
7) | Ses ve Görüntü Kasetleri ile Kitle Hareketleri I | |
8) | Ses ve Görüntü Kasetleri ile Kitle Hareketleri II | |
9) | Dijital Medya ve Orta Asya Baharı I | |
10) | Dijital Medya ve Orta Asya Baharı II | |
11) | Cep Telefonu ve Kalabalıklar | |
12) | Twitter ve İran'daki Yeşil Devrim | |
13) | Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya: Nereden geldik, nereye gidiyoruz? | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Generation as a Sociological Problem, David I. Kertzer, Annual Review of Sociology, Vol. 9 (1983), pp. 125-149. 2) Social Movements and New Media, Brian D. Load, Sociology Compass 2/6 (2008), pp. 1920–1933. 3) Alice Mattoni (2017) A situated understanding of digital technologies in socialmovements. Media ecology and media practice approaches, Social Movement Studies, 16:4,494-505, DOI: 10.1080/14742837.2017.131. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |