SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3103 | Yeni Medya Uygulamaları | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere hem klasik hem çağdaş perspektiflerden geleneksel ve yeni medyada hakikatin inşası hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, bu dersi alan öğrencilerin bilgi bozukluğu ile mücadele etmeye yarayan çeşitli teorik ve uygulamalı araçlar hakkında donanım sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Geleneksel medyada hakikatin inşası üzerine eleştirel bir perspektife sahip olacaklar, - Sosyal medya araçlarının sunduğu fırsatlar ve karşılaştığı sınırlamalar hakkında bilgi sahibi olacaklar, - "Bilgi bozukluğu" ve "sahte haber" gibi güncel tartışmaları ve kavramları öğrenecekler, - (Yeni) medya içeriklerini eleştirel bir gözle analiz edebilecekler. |
Yeni medya teknolojileri insanların haber ve eğlence tüketimi alışkanlıklarını sürekli değiştirecek bir hızla gelişiyor. Medya üretimi ve tüketimi yeni bir uygulama biçimine doğru dönüşürken, yeni bir aktör, pasif bir okur/izler olarak sadece medya ürünlerini tüketen bir birey değil ama aynı zamanda üretim süreçlerinde aktif bir katılımcı olan "üretketici" bireyler de ortaya çıktı. İçinde bulunduğumuz bu dönemde doğruluk, mahremiyet, sorumluluk gibi bilgi yayılımı ile ilgili temel kavramlara bağlı kalma vaadi veren geleneksel medya kurumları çok sayıdaki üretketici tarafından her geçen gün sorgulanıyor. Ancak, "bilgi bozukluğu" sadece ağ toplumunun ve üretketicilerin sonucu değil, ayrıca hükümetlerden karşıt hareketlere kadar birçok grubun da katkısı olan bir mesele. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse başlangıç | |
2) | Haberler, hakikat ve hakikat ötesi | |
3) | Haber üretimi: Eleştirel analiz | |
4) | Haber üretimi: Eleştirel analiz | |
5) | Haberlerin eleştirel analizi | |
6) | Sosyal medyanın eleştirel analizi | |
7) | Sosyal medya ve siyaset | |
8) | Sosyal medya ve siyaset | |
9) | Sosyal medya ve siyaset | |
10) | Hakikat ötesi çağ | |
11) | Sosyal medya çağı | |
12) | Ağ toplumu, üretketici ve yeni medya | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları ve dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Herman, Edward S. and Noam Chomsky, 2002. Manufacturing consent : the political economy of the mass media, New York : Pantheon Books Keyes, R., 2019. Hakikat sonrası çağ : günümüz dünyasında yalancılık ve aldatma, İzmir: Delidolu |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |