Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, kuralların anlatımı |
|
2) |
Yaşam tarzı gazeteciliğinin basılı dünyadan dijital çağa geçişinin kısa bir öyküsü ve bu geçişin kültürel, ekonomik ve siyasi etkileri; dergiciliğe giriş |
|
3) |
Dergi: Tanımı, çeşitleri, biçimleri; dijital dergicilikte karar alma mekanizmaları, görevlerin dağılımı |
|
4) |
Yaşam tarzı gazeteciliğinin ana prensipleri, etik, hukuk; dijital dergi tasarımı |
|
5) |
Alan İncelemesi (sergi açılışı, gala, basın toplantısı, test sürüşü, fotoğraf çekimi, vs.) |
|
6) |
Genel bir bakış ve alan incelemesinin değerlendirilmesi |
|
7) |
Yeni medya türleri, blogger'lık ve moda gazeteciliği |
|
8) |
Yeni bir stil arayışı, dijital dergide tasarım tartışmaları, deneyimleri ifade etmenin önemi ve sanat, kültür, seyahat, eğlence, sağlıklı yaşam, yemek gibi spesifik konuları haberleştirme |
|
9) |
Yaşam Tarzı gazeteciliğine Türkiye'den örnekler |
|
10) |
Yaşam tarzı gazeteciliği için mesleki teknikler |
|
11) |
Yaşam tarzı gazeteciliğine ilişkin toplumsal ve mesleki etik |
|
12) |
Çevrimiçi haber & sosyal medya: İlkeler, farklılıklar, avantajlar ve dezavantajlar |
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
14) |
Ders konularının gözden geçirilmesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|