Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, kuralların anlatımı |
|
2) |
Yaşam tarzı gazeteciliğinin basılı dünyadan dijital çağa geçişinin kısa bir öyküsü ve bu geçişin kültürel, ekonomik ve siyasi etkileri; dergiciliğe giriş |
|
3) |
Dergi: Tanımı, çeşitleri, biçimleri; dijital dergicilikte karar alma mekanizmaları, görevlerin dağılımı |
|
4) |
Yaşam tarzı gazeteciliğinin ana prensipleri, etik, hukuk; dijital dergi tasarımı |
|
5) |
Alan İncelemesi (sergi açılışı, gala, basın toplantısı, test sürüşü, fotoğraf çekimi, vs.) |
|
6) |
Genel bir bakış ve alan incelemesinin değerlendirilmesi |
|
7) |
Yeni medya türleri, blogger'lık ve moda gazeteciliği |
|
8) |
Yeni bir stil arayışı, dijital dergide tasarım tartışmaları, deneyimleri ifade etmenin önemi ve sanat, kültür, seyahat, eğlence, sağlıklı yaşam, yemek gibi spesifik konuları haberleştirme |
|
9) |
Yaşam Tarzı gazeteciliğine Türkiye'den örnekler |
|
10) |
Yaşam tarzı gazeteciliği için mesleki teknikler |
|
11) |
Yaşam tarzı gazeteciliğine ilişkin toplumsal ve mesleki etik |
|
12) |
Çevrimiçi haber & sosyal medya: İlkeler, farklılıklar, avantajlar ve dezavantajlar |
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
14) |
Ders konularının gözden geçirilmesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|