NMD3101 Lifestyle Content Creation for Social Media Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3101 Sosyal Medya İçin Yaşam Tarzı İçerik Üretimi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BANU ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders son on yıllarda küresel ve yerel düzeylerde giderek yaygınlaşan "yaşam tarzı gazeteciliği" hakkında gerekli teorik, pratik ve eleştirel bilgi ve yetileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- "yaşam tarzı gazeteciliği"ni yaratan tarihsel ve sosyolojik faktörleri öğrenmek,
- "yaşam tarzı gazeteciliği"nin medya sektöründeki güncel konumu ve gelecekteki potansiyel durumu hakkında bilgi sahibi olmak,
- "yaşam tarzı gazeteciliği"ne ilişkin pratik becerileri geliştirmek,
- "yaşam tarzı gazeteciliği"ne dair mesleki ve toplumsal etik sorunlar hakkında farkındalık sahibi olmak,
- dijital içerik üretirken hikaye anlatımında doğru yöntemleri bulma ve seçme yetisini kazanmak,
- dijital dünyada soru sorma ve cevap arama hususlarında pratik beceri kazanmak.
- sanat, kültür, moda, seyahat ve yemek alanlarının toplumsal, ekonomik ve politik yansımaları üzerine düşünce sistemi geliştirme.

Dersin İçeriği

Bu ders, genel haber gazeteciliğinden farklı bir tür olarak gelişen ve 1970'ler sonrası tüketim-merkezli yaşam tarzlarının ön plana çıkmasıyla da giderek önem kazanan yaşam tarzı gazeteciliğinin tarihsel ve toplumsal gelişimine odaklanmaktadır. Teorik tartışmaların ardından, yaşam tarzı gazeteciliğini diğer gazetecilik türlerinden ayıran noktalar, bu tür gazeteciliğin sektördeki konumu ve dijital çağda yaşam tarzı gazeteciliği tartışılacaktır. Daha sonra öğrencilere dijital yaşam tarzı gazeteciliği için mesleki beceriler kazandırılacak ve bu tür gazeteciliğin içerdiği toplumsal ve mesleki etik konuları ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, kuralların anlatımı
2) Yaşam tarzı gazeteciliğinin basılı dünyadan dijital çağa geçişinin kısa bir öyküsü ve bu geçişin kültürel, ekonomik ve siyasi etkileri; dergiciliğe giriş
3) Dergi: Tanımı, çeşitleri, biçimleri; dijital dergicilikte karar alma mekanizmaları, görevlerin dağılımı
4) Yaşam tarzı gazeteciliğinin ana prensipleri, etik, hukuk; dijital dergi tasarımı
5) Alan İncelemesi (sergi açılışı, gala, basın toplantısı, test sürüşü, fotoğraf çekimi, vs.)
6) Genel bir bakış ve alan incelemesinin değerlendirilmesi
7) Yeni medya türleri, blogger'lık ve moda gazeteciliği
8) Yeni bir stil arayışı, dijital dergide tasarım tartışmaları, deneyimleri ifade etmenin önemi ve sanat, kültür, seyahat, eğlence, sağlıklı yaşam, yemek gibi spesifik konuları haberleştirme
9) Yaşam Tarzı gazeteciliğine Türkiye'den örnekler
10) Yaşam tarzı gazeteciliği için mesleki teknikler
11) Yaşam tarzı gazeteciliğine ilişkin toplumsal ve mesleki etik
12) Çevrimiçi haber & sosyal medya: İlkeler, farklılıklar, avantajlar ve dezavantajlar
13) Öğrenci Sunumları
14) Ders konularının gözden geçirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eric Jon Bulson, Little Magazine world form, Berlin: De Gruyter, 2016.

Agnes Rocamora (2012) "Hypertextuality & Remediation in
the Fashion Media: The case of fashion blogs," Special Issue on Lifestyle Journalism, "Journalism Practice" Journal, Vol 6, No. 1.

Lyn McGaurr (2012) "The Devil May Care: Travel journalism, cosmopolitan concern, politics and the brand" Special Issue on Lifestyle Journalism, "Journalism Practice" Journal, Vol 6, No. 1.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 2 20 40
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.