İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3101 | Sosyal Medya İçin Yaşam Tarzı İçerik Üretimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BANU ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders son on yıllarda küresel ve yerel düzeylerde giderek yaygınlaşan "yaşam tarzı gazeteciliği" hakkında gerekli teorik, pratik ve eleştirel bilgi ve yetileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - "yaşam tarzı gazeteciliği"ni yaratan tarihsel ve sosyolojik faktörleri öğrenmek, - "yaşam tarzı gazeteciliği"nin medya sektöründeki güncel konumu ve gelecekteki potansiyel durumu hakkında bilgi sahibi olmak, - "yaşam tarzı gazeteciliği"ne ilişkin pratik becerileri geliştirmek, - "yaşam tarzı gazeteciliği"ne dair mesleki ve toplumsal etik sorunlar hakkında farkındalık sahibi olmak, - dijital içerik üretirken hikaye anlatımında doğru yöntemleri bulma ve seçme yetisini kazanmak, - dijital dünyada soru sorma ve cevap arama hususlarında pratik beceri kazanmak. - sanat, kültür, moda, seyahat ve yemek alanlarının toplumsal, ekonomik ve politik yansımaları üzerine düşünce sistemi geliştirme. |
Bu ders, genel haber gazeteciliğinden farklı bir tür olarak gelişen ve 1970'ler sonrası tüketim-merkezli yaşam tarzlarının ön plana çıkmasıyla da giderek önem kazanan yaşam tarzı gazeteciliğinin tarihsel ve toplumsal gelişimine odaklanmaktadır. Teorik tartışmaların ardından, yaşam tarzı gazeteciliğini diğer gazetecilik türlerinden ayıran noktalar, bu tür gazeteciliğin sektördeki konumu ve dijital çağda yaşam tarzı gazeteciliği tartışılacaktır. Daha sonra öğrencilere dijital yaşam tarzı gazeteciliği için mesleki beceriler kazandırılacak ve bu tür gazeteciliğin içerdiği toplumsal ve mesleki etik konuları ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, kuralların anlatımı | |
2) | Yaşam tarzı gazeteciliğinin basılı dünyadan dijital çağa geçişinin kısa bir öyküsü ve bu geçişin kültürel, ekonomik ve siyasi etkileri; dergiciliğe giriş | |
3) | Dergi: Tanımı, çeşitleri, biçimleri; dijital dergicilikte karar alma mekanizmaları, görevlerin dağılımı | |
4) | Yaşam tarzı gazeteciliğinin ana prensipleri, etik, hukuk; dijital dergi tasarımı | |
5) | Alan İncelemesi (sergi açılışı, gala, basın toplantısı, test sürüşü, fotoğraf çekimi, vs.) | |
6) | Genel bir bakış ve alan incelemesinin değerlendirilmesi | |
7) | Yeni medya türleri, blogger'lık ve moda gazeteciliği | |
8) | Yeni bir stil arayışı, dijital dergide tasarım tartışmaları, deneyimleri ifade etmenin önemi ve sanat, kültür, seyahat, eğlence, sağlıklı yaşam, yemek gibi spesifik konuları haberleştirme | |
9) | Yaşam Tarzı gazeteciliğine Türkiye'den örnekler | |
10) | Yaşam tarzı gazeteciliği için mesleki teknikler | |
11) | Yaşam tarzı gazeteciliğine ilişkin toplumsal ve mesleki etik | |
12) | Çevrimiçi haber & sosyal medya: İlkeler, farklılıklar, avantajlar ve dezavantajlar | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Ders konularının gözden geçirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Eric Jon Bulson, Little Magazine world form, Berlin: De Gruyter, 2016. Agnes Rocamora (2012) "Hypertextuality & Remediation in the Fashion Media: The case of fashion blogs," Special Issue on Lifestyle Journalism, "Journalism Practice" Journal, Vol 6, No. 1. Lyn McGaurr (2012) "The Devil May Care: Travel journalism, cosmopolitan concern, politics and the brand" Special Issue on Lifestyle Journalism, "Journalism Practice" Journal, Vol 6, No. 1. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |