NMD3003 New Media and Society Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3003 Yeni Medya ve Toplum Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Medya ve toplum arasındaki ilişkileri sosyolojik bir perspektiften sunarak bu alandaki kuramsal ve metodolojik yaklaşımlar konusunda öğrencinin bilgisini artırmak. Toplumsal kimliklerin kuruluşu esnasında medyanın işlevini anlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenci;
- kitlesel iletişime ilişkin temel kuramsal yaklaşımları ve araştırma alanlarını tanımlayabilecek
- tanımlanan alanlardan uygulanabilecek farklı yöntemlere dair fikir sahibi olabilecek
- Kuramsal yaklaşımlar bağlamında, tarihsel bir gelişim içinde yerel kitlenin nasıl globalleştiğini de değerlendirebilecek
- basılıdan görsele, internetten diğer yeni medya mecralarına kadar kitlesel iletişimin bireyleşmeyle ilişkisini kavrayabilecek
- medya ve iktidar elitleri arasındaki ilişkileri etik bir perspektiften tartışabilecek

Dersin İçeriği

Medya ile toplum ilişkilerine dair temel kuramsal perspektifleri tanıtılacak ve yazılı, görsel ve popüler medyadan örneklerle, medyanın kamusal alanı oluşturma işlevi tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin genel tanıtımı
2) Medya metinleri nelerdir? Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 5-22.
3) Medya metinlerindeki kodlar ve içerik Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 23-43. Örnek: All the President’s Men (1977)
4) Medya kurumları ve iktidarla ilişkiler Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 44-62.
5) Medyanın kurumsal işleyişi ve medya profesyonelleri Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 23-81. Örnek: Good Night and Good Luck (2005)
6) İzler-kitle kavramını anlamak Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 82-107.
7) İzler-kitle ve medya etkisi Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 108-125.
8) Ekranda şiddet ve davranış değişimi Violence on screen and possible change in behaviour
9) Popüler müzik ve medya kullanımları Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, pp. 143-171.
10) Türkiye popüler müziğinin tarihi ve değişimi Stokes M. (2010) The Republic of Love: Cultural Intimacy in Turkish Popular Music, ss. 73-106. Örnek: TRT Rap Belgeseli
11) Yeni medya ve medya teknolojileri Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 172-190.
12) Yeni medya ve medyanın dönüşümü Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 191-205. Örnek: Wag the Dog (1997)
13) Türler ve bir tür olarak haber Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 228-269.
14) Haberciliğin dönüşümü Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 251-269.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Graeme Burton, Media and Society: Critical Perspectives. 2nd Ed., Berkshire, Open University Press, 2010.
Diğer Kaynaklar: Martin Stokes, The Republic of Love: Cultural Intimacy in Turkish Popular Music, University of Chicago Press, 2010.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 3
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 3
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 4
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 4
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 2
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 3
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 4
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 1
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 2