NMD4901 Media, Diversity and DiscriminationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4901 Medya, Çeşitlilik ve Ayrımcılık Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ayrımcılık, tüm toplumların temel sorunlarından biri olduğu gibi, medyanında günümüzdeki en büyük sorunlarından biri. Diğer yandan çoğulculuk, medya açısından en popüler kavramlardan biri halini almış durumda. Medyanın kalıp yargıları ve kültürel imajları yaratma ve dağıtma konusundaki rolüne odaklanan bu ders öğrenicleri medya, ayrımcılık ve çoğulculuk konularındaki temel teorilerle tanıştırmayı, böylelikle onların medya üretiminde eleştirel bir perspektif geliştirebilmelerine yardımcı olmayı ve medya içeriğini derinlemesine tartışabilmek için öğrencilere olanak tanımayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
- Çoğulculuk ve ayrımcılık konularındaki teoriler hakkında bilgi sahibi olacak,
- Medya içeriğini daha eleştirel ve etik bir yolla analiz etme yeteneği edinecek,
- Medyada çoğulculuğun önemi ve ayrımcı kalıp yargıların yarattığı tehlike hakkında bilgi sahibi olacak,
- Günümüzün medya ortamıyla ilgili eleştirel bir anlayış geliştirecek,
- Medya okuryazarlığı kavramı hakkında bilgi sahibi olacak,
- Ders için hazırlayacakları geniş ölçekli ödev sayesinde gerçek hayattaki ayrımcılık ve çoğulculuk örnekleriyle ilgili bilgi sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders önclikle öğrencilere toplumsal bağlamda çoğulculuk, kimlik, farklılıklar ve saygı kavramları ile ilgili ana teorileri aktaracaktır. Öğrenciler, dünyada medya ve çoğulculuk arasındaki ilişkiye dair güncel tartışmalarla tanışacak ve aynı tartışmalarla ilgili kendi düşüncelerini derslikte ortaya koymaları konusunda cesaretlendirileceklerdir. Ardından ders ayrımcılık konusuna yönelecektir. Öğrenciler bu kavramla ilgili olarak bilgilendirilecek ve medyadan alınan çok sayıda örnek üzerinden bu konuyu tartışmaları için motive edilecektir. Hemen her hafta, o haftanın konusuyla ilgili bir film ya da belgesel izlenecek ve hem konunun farklı bakış açılarından nasıl değerlendirildiği görülmeye çalışılacak hem de izlenen filminayrımcılık ve çoğulculuk kavramlarının perspektifinden analiz edilmesi sağlanacaktır. Öğrenciler ayrıca, ortamını kendilerinin belirleyeceği ve gerçek hayatta karşılarına çıkan ayrımcılık ya da çoğulculuk örnekleriyle ilgili olacak bir dönem projesi hazırlayacaktır. Bu proje bir televizyon, radyo, internet ya da gazete/dergi içeriği şeklinde hazırlanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Anahtar kavramlar: stereotipler, ayrımcılık, medyada çoğulculuk and çeşitlilik
3) Kültürel çeşitlilik ve azınlık grupları 1: ırk ve etnik köken
4) Kültürel çeşitlilik ve azınlık grupları 2: din ve etnik köken
5) Sınıf içi tartışma: Bilgi Doğrulama 101
6) Barış çalışmaları: Yapısal ve kültürel şiddet
7) Toplumsal cinsiyet çalışmaları bölüm 1: imge, rol ve kadınların sosyal koşulları Toplumsal cinsiyet çalışmaları bölüm 2: LGBTQI+ temsili ve cinsel yönelim
8) Engelli bireyler ve yaş ayrımcılığı Çocukların ve gençlerin medyada temsili
9) Medyada çoğulculuk ve çeşitlilik
10) Medyada çoğulculuk 2.0: Dijital tehditler ve demokrasi
11) Sınıf içi tartışma: Algoritma ırkçı olabilir mi?
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eugenia Siapera. Cultural Diversity and Global Media: The Mediation of Difference. Sussex: Wiley Blackwell, 2010.

John Fiske & John Hartley. Reading Television. London: Routledge, 2004.

Laura Hurd Clarke. Facing Age: Women Growing Older in Anti-Aging Culture. New York: Rowman & Littlefield, 2011.
Diğer Kaynaklar: Eugenia Siapera. Cultural Diversity and Global Media: The Mediation of Difference. Sussex: Wiley Blackwell, 2010.

John Fiske & John Hartley. Reading Television. London: Routledge, 2004.

Laura Hurd Clarke. Facing Age: Women Growing Older in Anti-Aging Culture. New York: Rowman & Littlefield, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 6 6
Proje 1 30 30
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 5
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 2
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 2
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 3
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 3
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 2
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 5
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 3
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 3