FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2008 | Medya Tarihi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders toplumsal, teknolojik ve kültürel bağlamlarda insan eylemliliğini tartışmak adına medyanın tarihlerinin toplumsal bir değerlendirmesini oluşturmayı amaçlar. Ders boyunca, medya tarihi anlatıları teknolojik determinizmin izin sürmeyen bir biçimde tartışılır. Öğrencilerden medyanın medyanın insan durumu ve gelişimini tartışmak için bir çatı anlatı olarak kullanılabilecek tarihi süreçler ve anlar ile ilgili eleştirel analiz yapmaları beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - güncel medya ekosistemlerinin tarihsel koşullarını anlayabilir, - teknoloji ve toplum arasındaki ilişkideki geçmiş gelişmeleri bağlamsallaştırabilir, - tarihsel bağlamlarda medyanın ekonomipolitiğini eleştirel olarak değerlendirebilir, - atanmış eylemlilikler üzerinden medya tarihinin farklı okumalarını ayırt edebilir. |
Bu ders kitle iletişim araçlarının ortaya çıkışını ve gelişimini tarihsel bir perspektiften inceler. Ders planı kronolojik olarak ilerler ve "path-dependence", "remediation", yakınsama, "technological appropriation" ve teknolojinin sosyal inşası gibi; medya teknolojilerini etkileyen çeşitli mekanizmaları dikkate alır. Ders kapsamında yapılan okumalar algı, kültür ve iletişim üzerinde medyanın gösterdiği etkileri çok yönlü şekilde inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya, Teknoloji ve Tarih | |
2) | Matbaa Öncesi İletişim Mecraları | |
3) | Bağlamlarında Matbaa I | |
4) | Bağlamlarında Matbaa II | |
5) | Medya ve Kamusal Alan | |
6) | Teknolojiler ve Devrimler | |
7) | Yeni Süreçler ve Örüntüler I | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Yeni Süreçler ve Örüntüler II | |
10) | Enformasyon, Eğitim ve Eğlence I | |
11) | Enformasyon, Eğitim ve Eğlence II | |
12) | Medya Yakınsamaları I | |
13) | Medya Yakınsamaları II | |
14) | Sosyalin Dönüşü |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) A social history of the media: From Gutenberg to the Internet / Asa Briggs and Peter Burke. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |