MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2008 | Medya Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders toplumsal, teknolojik ve kültürel bağlamlarda insan eylemliliğini tartışmak adına medyanın tarihlerinin toplumsal bir değerlendirmesini oluşturmayı amaçlar. Ders boyunca, medya tarihi anlatıları teknolojik determinizmin izin sürmeyen bir biçimde tartışılır. Öğrencilerden medyanın medyanın insan durumu ve gelişimini tartışmak için bir çatı anlatı olarak kullanılabilecek tarihi süreçler ve anlar ile ilgili eleştirel analiz yapmaları beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - güncel medya ekosistemlerinin tarihsel koşullarını anlayabilir, - teknoloji ve toplum arasındaki ilişkideki geçmiş gelişmeleri bağlamsallaştırabilir, - tarihsel bağlamlarda medyanın ekonomipolitiğini eleştirel olarak değerlendirebilir, - atanmış eylemlilikler üzerinden medya tarihinin farklı okumalarını ayırt edebilir. |
Bu ders kitle iletişim araçlarının ortaya çıkışını ve gelişimini tarihsel bir perspektiften inceler. Ders planı kronolojik olarak ilerler ve "path-dependence", "remediation", yakınsama, "technological appropriation" ve teknolojinin sosyal inşası gibi; medya teknolojilerini etkileyen çeşitli mekanizmaları dikkate alır. Ders kapsamında yapılan okumalar algı, kültür ve iletişim üzerinde medyanın gösterdiği etkileri çok yönlü şekilde inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya, Teknoloji ve Tarih | |
2) | Matbaa Öncesi İletişim Mecraları | |
3) | Bağlamlarında Matbaa I | |
4) | Bağlamlarında Matbaa II | |
5) | Medya ve Kamusal Alan | |
6) | Teknolojiler ve Devrimler | |
7) | Yeni Süreçler ve Örüntüler I | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Yeni Süreçler ve Örüntüler II | |
10) | Enformasyon, Eğitim ve Eğlence I | |
11) | Enformasyon, Eğitim ve Eğlence II | |
12) | Medya Yakınsamaları I | |
13) | Medya Yakınsamaları II | |
14) | Sosyalin Dönüşü |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) A social history of the media: From Gutenberg to the Internet / Asa Briggs and Peter Burke. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |