NMD2905 PhotojournalismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD2905 Haber Fotoğrafçılığı Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu program fotoğraf gazeteciliği alanında uzman fotoğrafçılar için profesyonel bir çalışmayı sağlayacaktır. Bu programın merkezinde Belgesel Fotoğrafçılığı ve Fotoğraf gazeteciliği Semineri vardır. Seminer boyunca, öğrenciler bireysel projelerini geliştirmek, güçlendirmek ve zenginleştirmek adına güçlü bir bakış açısı sağlamaları için desteklenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
- Fotoğrafları kavrayabilecek ve çözebilecekler.
- Fotoğrafla ilgili teknik beceriler kazanabilecek ve bunları geliştirebilecekler.
- Fotoğraf projelerine başlayabilecek, geliştirebilecek ve sunabilecekler.
- Profesyonel portfolyo hazırlayabilecekler
- Kişisel projelerini dersin hocasıyla, sınıf arkadaşlarıyla ve davetli öğretim görevlileri olan alanın uzman kişileriyle paylaşabilecek ve tartışabilecekler.

Dersin İçeriği

Her hafta öğrenciler tipik bir dergi işine koyulacaklar: Müsveddeleri okuyacak, araştırma yapacak, “konsept oluşturacak”, fotoğraf çekimi, baskı, düzenleme, hikayeye giriş yapacaklar. Sınıf arkadaşları açık bir forumda yapılan işi eleştirecek.
Tartışmalar aynı zamanda model piyası, ücretlendirme, portfolyo sunumu, iş imkanı gibi pratikleri de kapsayacaktır. Slayt sunumları ve dersler, ilk amaçlarından güncel piyasada nasıl çalıştıklarına kadar dergi tarihinin değerlendirmesini sunacaktır. Davetli fotoğrafçılar, fotoğraf editörleri ve sanat yönetmenleri bu alana dair bakış açılarını paylaşacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Fotoğraf Gazeteciliği tarihi ve ikonları
3) Sokak fotoğrafçılığı
4) Daily practice: making the photo journal as a street photographer
5) Toplumu gözlerinizle keşfetme (Ara Güler'in tüm eserleri)
6) Belgesel projesi: hikaye anlatıcısı olarak fotoğrafçı
7) Vize sınavı
8) Adobe Lightroom uygulamaları
9) Kameraman olarak fotoğrafçı I (teorik bakış)
10) Kameraman olarak fotoğrafçı II (uygulama)
11) Yakın çekim fotoğraf
12) Portrenin esasları ve yorumsal portre
13) Bir fikir nasıl görselleştirilir ve hikayeye dönüştürülür? (örnek: Robert Frank, The Americans)
14) Fotoğraf ne zaman sanat olur? (Josef Koudelka'nın seçki eserleri)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: John Berger, Understanding a Photograph, Aperture, New York, 2013.
Ara Güler's Istanbul, Thames and Hudson, London & New York, 2009.
Kenneth, Kobre (2008). Photojournalism: The Professionals' Approach
ISBN-10: 075068593X
Daido Moriyama: Record ,Thames and Hudson, London&New York, 2017.
Diane Arbus, Revelations, Random House, U.S.A, 2003.
I. Vartanian, Japanese Photobooks of 1960s and 1970s, Aperture,NY, 2009.
Gilless Peres, Telex Iran, Scalo, Germany,1997.
Larry Towell, The Mennonites, Phaidon, London, 2000.
Sergio Larrain, Vagabond Photographer, T&H, London & New York, 2013.
Diğer Kaynaklar: John Berger, Understanding a Photograph, Aperture, New York, 2013.
Ara Güler's Istanbul, Thames and Hudson, London & New York, 2009.
Kenneth, Kobre (2008). Photojournalism: The Professionals' Approach
ISBN-10: 075068593X
Daido Moriyama: Record ,Thames and Hudson, London&New York, 2017.
Diane Arbus, Revelations, Random House, U.S.A, 2003.
I. Vartanian, Japanese Photobooks of 1960s and 1970s, Aperture,NY, 2009.
Gilless Peres, Telex Iran, Scalo, Germany,1997.
Larry Towell, The Mennonites, Phaidon, London, 2000.
Sergio Larrain, Vagabond Photographer, T&H, London & New York, 2013.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 2
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 5
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 2
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 3
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 4