Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriğine, izlencesine ve kaynaklarına genel bir bakış |
|
2) |
Dijital gazeteciliğin tarihi ve geleceği |
BRADSHAW, P. (2018) The Online Journalism Handbook, London: Routledge. P. 10-27 |
3) |
Gazeteciliğin sınırları / Haber nedir? |
Randall, D. (2011), The Universal Journalist, New York: Pluto Press. P. 16-24 ; 25-35 |
4) |
Çevrimiçi hikayeleri, haberleri ve kaynakları keşfetme |
BRADSHAW, P. (2018) The Online Journalism Handbook, London: Routledge. P. 51-72.
Randall, D. (2011), The Universal Journalist, New York: Pluto Press. P. 50-62.
|
5) |
Haber yazımının temelleri & röportaj yapma |
BRADSHAW, P. (2018) The Online Journalism Handbook, London: Routledge. P. 72-83
Reuters Handbook: A Reporter’s Guide to TV News Production: P.41-50
Randall, D. (2011), The Universal Journalist, New York: Pluto Press. Pp: 73-90
|
6) |
Rakamları, istatistikleri haberleştirme & veri ile baş etme |
Randall, D. (2011), The Universal Journalist, New York: Pluto Press. Pp: 91-107 |
7) |
Dönem projelerinin kararlaştırılması / "Pitch" yazma & "So what?" yaklaşımı. |
Reuters Handbook: A Reporter’s Guide to TV News Production: P.15-17 |
8) |
Wordpress bloglarına, Medium vb. araçlara giriş |
|
9) |
Kullanılabilirlik 101 ve website okuma, web tasarımının temelleri |
Krug, S. (2005), Don’t Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability, California: New Riders Publishing. |
10) |
Kullanılabilirlik 101 ve website okuma, web tasarımının temelleri |
Krug, S. (2005), Don’t Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability, California: New Riders Publishing. |
11) |
Görsel hikaye anlatımının temelleri |
|
12) |
Proje sunumları |
|
13) |
Proje sunumları |
|
14) |
Final sınavından önce dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
5 |
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
4 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
3 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
3 |
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
4 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
4 |
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
4 |