FTV4946 Video Clip ProductionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4946 Video Klip Yapımı Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin müzik videosu üretmeleri için ihtiyaç duyacakları teknik ve yaratıcı becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dersin kazandırdığı temel becerilerden biri ritmin sinematografi yoluyla ifade edilmesine dayanır. Müzik videosu üretim sürecinin saffaları öğrencilerin bireysel uygulamaları yoluyla öğrenilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Müzik videosu üretme becerisi edinir.
2. Yapım şirketine sunulmak üzere müzik videosu teklif dosyası hazırlayabilme becerisi edinir.
3. Sinematografik ritim kavramını anlamlandırma ve uygulayabilme becerisi edinir.
4. Yönetmenlik becerilerini müzik videosu üzerinde kullanabilir.
5. Müzik videosu projelerini sunma ve savunma becerisi edinir.
6. Ulusal ve uluslararası müzik videosu sektörünü tanır.
7. Dünyada müzik videosu üretiminin tarihçesi hakkında tartışabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler müzik videosu üretmeleri için ihtiyaç duyacakları teknik ve yaratıcı becerileri geliştirirler. Dersin kazandırdığı bir başka beceri ritmin sinematografi yoluyla ifade edilmesidir. Müzik videosu üretim sürecinin safhaları öğrencilerin bireysel uygulamaları yoluyla öğrenilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik videosu prodüğksiyonuna giriş
2) Müzik videosu tarihçesi
3) Türkiye'de müzik videosu sektörü
4) Müzik videosu üretiminin temel öğeleri
5) Müzik videosunda ritim ve hareket. Müziğin sinematografiyle ifadesi.
6) Bir müzik videosu tasarlama. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma Seçilen bir şarkı için müzik videosu tasarlanacak. Sinopsis yazılacak
7) Öğrencilerin müzik videosu projeleri üzerinde çalışma Önceki derste yapılan eleştiriler üzerinden müzik videosu sinopsisi düzeltilecek ve süreli sahne listesi hazırlanacak.
8) Müzik videosu teklif dosyasının hazırlanması Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası taslağı hazırlama
9) Öğrencilerin üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası sunumları Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası hazırlama
10) Öğrencilerin yaptıkları çekimler üzerinde çalışma. Gerek duyulan extra çekimlerin belirlenmesi. Müzik videosunun çekimi
11) Öğrencilerin müzik videosu çekimleri üzerinde çalışma Müzik videosu projesi için gerek duyulan extra çekimlerin yapılması
12) Montaj Müzik videosu için görüntülerin aktarılması ve seçkinin yapılması
13) Öğrencilerin müzik videosu kaba kurgu sunumları Müzik videosu için kaba kurgunun hazırlanması
14) Müzik videosu proje sunumları Müzik videosu projelerinin tamamlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1. Various examples of music videos from around the world and award winning videos.
2. Sound and vision, Simon Frith & Andrew Goodwin, 1993
3. Experiencing music video: aesthetic and cultural context, Carol Vernallis, 2004
4. Making Music Videos, Lara M. Schwartz, 2007

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 7 % 30
Sunum 3 % 30
Projeler 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 7 1 7
Sunum / Seminer 3 7 21
Proje 1 10 10
Ödevler 7 6 42
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3