FTV4946 Video Clip ProductionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4946 Video Klip Yapımı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin müzik videosu üretmeleri için ihtiyaç duyacakları teknik ve yaratıcı becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dersin kazandırdığı temel becerilerden biri ritmin sinematografi yoluyla ifade edilmesine dayanır. Müzik videosu üretim sürecinin saffaları öğrencilerin bireysel uygulamaları yoluyla öğrenilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Müzik videosu üretme becerisi edinir.
2. Yapım şirketine sunulmak üzere müzik videosu teklif dosyası hazırlayabilme becerisi edinir.
3. Sinematografik ritim kavramını anlamlandırma ve uygulayabilme becerisi edinir.
4. Yönetmenlik becerilerini müzik videosu üzerinde kullanabilir.
5. Müzik videosu projelerini sunma ve savunma becerisi edinir.
6. Ulusal ve uluslararası müzik videosu sektörünü tanır.
7. Dünyada müzik videosu üretiminin tarihçesi hakkında tartışabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler müzik videosu üretmeleri için ihtiyaç duyacakları teknik ve yaratıcı becerileri geliştirirler. Dersin kazandırdığı bir başka beceri ritmin sinematografi yoluyla ifade edilmesidir. Müzik videosu üretim sürecinin safhaları öğrencilerin bireysel uygulamaları yoluyla öğrenilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik videosu prodüğksiyonuna giriş
2) Müzik videosu tarihçesi
3) Türkiye'de müzik videosu sektörü
4) Müzik videosu üretiminin temel öğeleri
5) Müzik videosunda ritim ve hareket. Müziğin sinematografiyle ifadesi.
6) Bir müzik videosu tasarlama. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma Seçilen bir şarkı için müzik videosu tasarlanacak. Sinopsis yazılacak
7) Öğrencilerin müzik videosu projeleri üzerinde çalışma Önceki derste yapılan eleştiriler üzerinden müzik videosu sinopsisi düzeltilecek ve süreli sahne listesi hazırlanacak.
8) Müzik videosu teklif dosyasının hazırlanması Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası taslağı hazırlama
9) Öğrencilerin üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası sunumları Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası hazırlama
10) Öğrencilerin yaptıkları çekimler üzerinde çalışma. Gerek duyulan extra çekimlerin belirlenmesi. Müzik videosunun çekimi
11) Öğrencilerin müzik videosu çekimleri üzerinde çalışma Müzik videosu projesi için gerek duyulan extra çekimlerin yapılması
12) Montaj Müzik videosu için görüntülerin aktarılması ve seçkinin yapılması
13) Öğrencilerin müzik videosu kaba kurgu sunumları Müzik videosu için kaba kurgunun hazırlanması
14) Müzik videosu proje sunumları Müzik videosu projelerinin tamamlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1. Various examples of music videos from around the world and award winning videos.
2. Sound and vision, Simon Frith & Andrew Goodwin, 1993
3. Experiencing music video: aesthetic and cultural context, Carol Vernallis, 2004
4. Making Music Videos, Lara M. Schwartz, 2007

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 7 % 30
Sunum 3 % 30
Projeler 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 7 1 7
Sunum / Seminer 3 7 21
Proje 1 10 10
Ödevler 7 6 42
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.