Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müzik videosu prodüğksiyonuna giriş |
|
2) |
Müzik videosu tarihçesi |
|
3) |
Türkiye'de müzik videosu sektörü |
|
4) |
Müzik videosu üretiminin temel öğeleri |
|
5) |
Müzik videosunda ritim ve hareket. Müziğin sinematografiyle ifadesi. |
|
6) |
Bir müzik videosu tasarlama. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma |
Seçilen bir şarkı için müzik videosu tasarlanacak. Sinopsis yazılacak |
7) |
Öğrencilerin müzik videosu projeleri üzerinde çalışma |
Önceki derste yapılan eleştiriler üzerinden müzik videosu sinopsisi düzeltilecek ve süreli sahne listesi hazırlanacak. |
8) |
Müzik videosu teklif dosyasının hazırlanması |
Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası taslağı hazırlama |
9) |
Öğrencilerin üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası sunumları |
Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası hazırlama |
10) |
Öğrencilerin yaptıkları çekimler üzerinde çalışma. Gerek duyulan extra çekimlerin belirlenmesi. |
Müzik videosunun çekimi |
11) |
Öğrencilerin müzik videosu çekimleri üzerinde çalışma |
Müzik videosu projesi için gerek duyulan extra çekimlerin yapılması |
12) |
Montaj |
Müzik videosu için görüntülerin aktarılması ve seçkinin yapılması |
13) |
Öğrencilerin müzik videosu kaba kurgu sunumları |
Müzik videosu için kaba kurgunun hazırlanması |
14) |
Müzik videosu proje sunumları |
Müzik videosu projelerinin tamamlanması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |