FTV4946 Video Clip ProductionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4946 Video Klip Yapımı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin müzik videosu üretmeleri için ihtiyaç duyacakları teknik ve yaratıcı becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dersin kazandırdığı temel becerilerden biri ritmin sinematografi yoluyla ifade edilmesine dayanır. Müzik videosu üretim sürecinin saffaları öğrencilerin bireysel uygulamaları yoluyla öğrenilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Müzik videosu üretme becerisi edinir.
2. Yapım şirketine sunulmak üzere müzik videosu teklif dosyası hazırlayabilme becerisi edinir.
3. Sinematografik ritim kavramını anlamlandırma ve uygulayabilme becerisi edinir.
4. Yönetmenlik becerilerini müzik videosu üzerinde kullanabilir.
5. Müzik videosu projelerini sunma ve savunma becerisi edinir.
6. Ulusal ve uluslararası müzik videosu sektörünü tanır.
7. Dünyada müzik videosu üretiminin tarihçesi hakkında tartışabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler müzik videosu üretmeleri için ihtiyaç duyacakları teknik ve yaratıcı becerileri geliştirirler. Dersin kazandırdığı bir başka beceri ritmin sinematografi yoluyla ifade edilmesidir. Müzik videosu üretim sürecinin safhaları öğrencilerin bireysel uygulamaları yoluyla öğrenilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik videosu prodüğksiyonuna giriş
2) Müzik videosu tarihçesi
3) Türkiye'de müzik videosu sektörü
4) Müzik videosu üretiminin temel öğeleri
5) Müzik videosunda ritim ve hareket. Müziğin sinematografiyle ifadesi.
6) Bir müzik videosu tasarlama. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma Seçilen bir şarkı için müzik videosu tasarlanacak. Sinopsis yazılacak
7) Öğrencilerin müzik videosu projeleri üzerinde çalışma Önceki derste yapılan eleştiriler üzerinden müzik videosu sinopsisi düzeltilecek ve süreli sahne listesi hazırlanacak.
8) Müzik videosu teklif dosyasının hazırlanması Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası taslağı hazırlama
9) Öğrencilerin üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası sunumları Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası hazırlama
10) Öğrencilerin yaptıkları çekimler üzerinde çalışma. Gerek duyulan extra çekimlerin belirlenmesi. Müzik videosunun çekimi
11) Öğrencilerin müzik videosu çekimleri üzerinde çalışma Müzik videosu projesi için gerek duyulan extra çekimlerin yapılması
12) Montaj Müzik videosu için görüntülerin aktarılması ve seçkinin yapılması
13) Öğrencilerin müzik videosu kaba kurgu sunumları Müzik videosu için kaba kurgunun hazırlanması
14) Müzik videosu proje sunumları Müzik videosu projelerinin tamamlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1. Various examples of music videos from around the world and award winning videos.
2. Sound and vision, Simon Frith & Andrew Goodwin, 1993
3. Experiencing music video: aesthetic and cultural context, Carol Vernallis, 2004
4. Making Music Videos, Lara M. Schwartz, 2007

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 7 % 30
Sunum 3 % 30
Projeler 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 7 1 7
Sunum / Seminer 3 7 21
Proje 1 10 10
Ödevler 7 6 42
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.