Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müzik videosu prodüğksiyonuna giriş |
|
2) |
Müzik videosu tarihçesi |
|
3) |
Türkiye'de müzik videosu sektörü |
|
4) |
Müzik videosu üretiminin temel öğeleri |
|
5) |
Müzik videosunda ritim ve hareket. Müziğin sinematografiyle ifadesi. |
|
6) |
Bir müzik videosu tasarlama. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma |
Seçilen bir şarkı için müzik videosu tasarlanacak. Sinopsis yazılacak |
7) |
Öğrencilerin müzik videosu projeleri üzerinde çalışma |
Önceki derste yapılan eleştiriler üzerinden müzik videosu sinopsisi düzeltilecek ve süreli sahne listesi hazırlanacak. |
8) |
Müzik videosu teklif dosyasının hazırlanması |
Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası taslağı hazırlama |
9) |
Öğrencilerin üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası sunumları |
Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası hazırlama |
10) |
Öğrencilerin yaptıkları çekimler üzerinde çalışma. Gerek duyulan extra çekimlerin belirlenmesi. |
Müzik videosunun çekimi |
11) |
Öğrencilerin müzik videosu çekimleri üzerinde çalışma |
Müzik videosu projesi için gerek duyulan extra çekimlerin yapılması |
12) |
Montaj |
Müzik videosu için görüntülerin aktarılması ve seçkinin yapılması |
13) |
Öğrencilerin müzik videosu kaba kurgu sunumları |
Müzik videosu için kaba kurgunun hazırlanması |
14) |
Müzik videosu proje sunumları |
Müzik videosu projelerinin tamamlanması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |