PRL4540 Corporate Visual Indentity DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4540 Kurumsal Görsel Kimlik Tasarımı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders gerekli tasarım programlarını kullanarak (Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator) yaratıcı süreci planlamak ve uygulamak için gerekli beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer bir hedefi, yeni çağın yeni mecralarını kullanabilen, alternatif kanallar yaratabilen gerekli tekniklere hakim geleceğin kurumsal görsel kimlik tasarımcılarını yetiştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gelişim sürecinde kurumsal kimlik ve tasarımcının rolünün farklı bileşenleri anlaşılacak ve geliştirilecek.
2) Kavram gelişirtirmede farklılıklar keşfedilecek.
3) Araştırma, kavramsallaştırma ve tasarım fikrinin taslaklarını oluşturmak ve sunmak için gerekli yaklaşımlar uygulanacak.
4) Ürün, ortam, iletişim ve logo tasarımı arasındaki kritik ilişki anlaşılacak ve geliştirilecek.
5) Kurumsal kimliğin, kurumsal iş stratejisini nasıl etkilediğine dair bir anlayış geliştirilecek.
6) Kurumsal bir tasarımcı olmak için gerekli beceri ve niteliklere dair bir anlayış geliştirilecek.

Dersin İçeriği

Örnek olay çalışmaları ile, logo tasarımı, diğer pazarlama ürünleri ve kurumsal görsel kimlik oluşturmak ve tanıtmak için gerekli olan temel beceriler keşfedilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal görsel kimlik tasarımına giriş.
2) Kurumsal görsel kimlik tasaramının prepsipleri
3) Tasarım ve kurumsal stratejinin prensipleri. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
4) Yaratıcılık kavramının perspektifi. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
5) Kurumsal marka tasarımı. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator) 1. Ödev için teslim zamanı.
6) Tasarım süreci ve metodoloji. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
7) Örnek tasarımların incelenmesi
8) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
9) Çözümden, değerlendirmeye.
10) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
11) Ürün ve kurumsal tasarım.
12) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator) 2. Ödev için teslim zamanı.
13) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
14) Final sınavı için tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Ödevler 2 4
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 2
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 2
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 1
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 4
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 1
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 5
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 4