BUS5074 E-ticaret ve İnternet PazarlamasıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5074 E-ticaret ve İnternet Pazarlaması Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Dr. AYŞEGÜL SAĞKAYA GÜNGÖR
Dr. YONCA ELDENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere E-ticaret’in arkasındaki üç önemli güç olan teknolojik değişim, iş geliştirme ve sosyal değişim hakkında bilgi ve donanım sahibi haline getirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
E-Ticareti ortaya çıkaran ana sebeplerin belirlenmesi, işletmeleri bekleyen değişim faktörlerinin anlaşılması, İnternet, telekomünikasyon sistemleri, web yazılımları, elektronik veri iletimi (EDI), e-ticaret iş modelleri, web üzerinden pazarlama, gizlilik ve güvenlik, hukuki problemler ve elektronik ticaretin geleceği ve e-ticaret stratejileri konularında öğrenciyi daha donanımlı hale getirmek.

Dersin İçeriği

Ders içeriği klasik ders yöntemi ve vaka çalışmalarının karışımı olarak sunulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama kavramındaki gelişmeler; İlişkisel pazarlama - Müşteri ilişkileri yönetimi ve ilgili kavramlar Ders notları
2) Internet ve Pazarlama; E-ticaret ve E-pazarlama kavramları Ders notları
3) Internetin pazarlama stratejilerine etkisi; Pazarlama karması ve E-pazarlama karması Ders notları
4) E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar Ders notları
5) E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar
6) E-modeller: Süreçleri, altyapı ve örnek e-ticaret sitesi yapımı, iş planı hazırlama
7) Ara Sınav
8) E-pazarlama modelleri değerlendirme
9) E-pazarlama modelleri: Pazaryerleri, C2C
10) E-pazarlama modelleri: Bir araya getirenler
11) Ödeme sistemleri ve güvenlik
12) İçerik sağlayıcılar ve e-pazarlama ile ilişkisi
13) Topluluklar ve İnternet grupları
14) Mobil pazarlama, mobil ticaret ve yeni iş modelleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Laudon, Kenneth C., (2009), E-Commerce 2009: Business, Technology, Society, Pearson, 5th edition, ISBN-10: 0136007112, ISBN-13: 9780136007111
Diğer Kaynaklar: Laudon, Kenneth C., (2009), E-Commerce 2009: Business, Technology, Society, Pearson, 5th edition, ISBN-10: 0136007112, ISBN-13: 9780136007111

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek
2) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi
3) Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
4) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması
5) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi
6) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi
7) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek
8) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
9) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak
10) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek.