MAR5502 Nöropazarlamaya GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAR5502 Nöropazarlamaya Giriş Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NEŞE SARUHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Makaleler, videolar
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere nöro pazarlama alanındaki gelişmeleri aktarmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derse devam edenler çalıştıkları kurumlarda nöro pazarlama ile ilgili çalışmalar yapabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği nöro pazarlama konusundaki son gelişmelerdir.

Dersin Öğretim yöntemleri klasik öğrenme yöntemleri olan anlatım ve problem çözme şeklindedir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöropazarlamaya Giriş ve Temel Kavramlar
2) Tüketici Davranışlarının Nörobilimsel Temelleri
3) Duyguların ve Karar Vermenin Beyindeki Yeri
4) Algı, Dikkat ve Hafıza
5) Nöropazarlama Araçları I: fMRI, EEG ve Göz Takibi
6) Nöropazarlama Araçları II: Yüz İfadesi Analizi ve Biyometrik Ölçümler
7) Ara Sınav (Vize)
8) Tüketici Deneyimi ve Marka Algısı Üzerinde Nöropazarlama Uygulamaları
9) Reklam ve Nörobilim
10) Satın Alma Kararlarında Bilinçdışı Süreçler
11) Etik Sorunlar ve Eleştiriler
12) Sektörel Uygulamalar ve Güncel Vaka Analizleri
13) Öğrenci Sunumları I
14) Öğrenci Sunumları II ve Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neuro Marketing - Patrick Renvoise / Christophe Morin - Thomas Nelson Publications - ISBN-13: 978-0785226802
Diğer Kaynaklar: "Neuromarketing: Understanding the Buy Buttons in Your Customer's Brain"
Author: Patrick Renvoise & Christophe Morin
Publisher: Thomas Nelson (2007)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 10 130
Proje 1 25 25
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
2) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
3) Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
4) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
5) Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 4
6) Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4