PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAR5502 | Nöropazarlamaya Giriş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NEŞE SARUHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Makaleler, videolar |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere nöro pazarlama alanındaki gelişmeleri aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derse devam edenler çalıştıkları kurumlarda nöro pazarlama ile ilgili çalışmalar yapabileceklerdir. |
Bu dersin içeriği nöro pazarlama konusundaki son gelişmelerdir. Dersin Öğretim yöntemleri klasik öğrenme yöntemleri olan anlatım ve problem çözme şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöropazarlamaya Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | Tüketici Davranışlarının Nörobilimsel Temelleri | |
3) | Duyguların ve Karar Vermenin Beyindeki Yeri | |
4) | Algı, Dikkat ve Hafıza | |
5) | Nöropazarlama Araçları I: fMRI, EEG ve Göz Takibi | |
6) | Nöropazarlama Araçları II: Yüz İfadesi Analizi ve Biyometrik Ölçümler | |
7) | Ara Sınav (Vize) | |
8) | Tüketici Deneyimi ve Marka Algısı Üzerinde Nöropazarlama Uygulamaları | |
9) | Reklam ve Nörobilim | |
10) | Satın Alma Kararlarında Bilinçdışı Süreçler | |
11) | Etik Sorunlar ve Eleştiriler | |
12) | Sektörel Uygulamalar ve Güncel Vaka Analizleri | |
13) | Öğrenci Sunumları I | |
14) | Öğrenci Sunumları II ve Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Neuro Marketing - Patrick Renvoise / Christophe Morin - Thomas Nelson Publications - ISBN-13: 978-0785226802 |
Diğer Kaynaklar: | "Neuromarketing: Understanding the Buy Buttons in Your Customer's Brain" Author: Patrick Renvoise & Christophe Morin Publisher: Thomas Nelson (2007) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | 130 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 199 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
2) | Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
3) | Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
4) | Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 4 |
5) | Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 4 |
6) | Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |