PRL3547 Sponsorship ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3547 Sponsorluk Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Sponsorluk hem halkla ilişkiler ile hem de pazarlama iletişimi ile ilgilşi bir konudur. Bu dersi alan öğrenciler sponsorluğun halkla ilişkilerin ve pazarlama iletişiminin farklı alanlarındaki kullanımlarını birbirinden ayırd etmeyi öğreneceklerdir. Doğru şekilde dizayn edilmiş sponsorluk sözleşmelerini tanıyabileceklerdir. Ayrıca öğrenciler farklı çalışma alanları için sponsorluk anlaşmaları hazırlama becerisine sahip olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sponsorluğun ortqaya çıkmasında ve gelişmesindeki anahtar belirleyici unsurları tanımlayabilmek
2) Sponsorluğun farklı tanımlarını incelemek
3) Sponsorluğun bir iletişim aracı olarak kullanım şekillerini değerlendirebilmek
4) Bir pazarlama iletişimi aracı olarak sponsorluğun seçilme süreçlerini tanımlayabilmek
5) Sponsorluğun hesap verilebilirliğini ve yatırıma geri dönüşlerini analiz edebilmek
6) Sponsorluk haklarının türlerini sıralayabilmek
7) Detaylı sponsorluk kontratları hazırayabilmek
8) Destek vermeyi ve sponsorluk ile ilgisini açıklayabilmek
9) Yayın yapabilmenin ya da diğer tür medya fırsatlarının sponsorluktan farklı olup olmadığını, reklam türleri sayılıp sayılamayacapını açıklayabilmek
10) Araştırma ve hedeflemenin sponsorluk belirleme sürecindeki rolünü değerlendirmek
11) Sponsorluk satış süreçlerini ve sürece dahil olan tarafları incelemek
12) Sponsorluk sürecinde tarafların haklarını ve sponsorluk istismarını tanımlayabilmek
13) Sponsorluktakta yeni yöntemeri ve yeni değerlendirme yollarını eleştirel olarak incelemek

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği sponsorluğun halkla ilişkiler disiplini içerisindeki tanımlamalarını, örneklerini, marka yönetimiyle ilişkisini, sponsorluğun türlerini, sponsorluğun anlaşmalarının süreçlerini, etik konuları ve sponsorluğun değerlendirmesini kapsayacak şekilde hazırlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halkla ilişkilerde sponsorluğa giriş
2) Örneklerle sponsorluğun tanımı
3) Bir bütünleşik pazarlama iletişimi süreci olarak sponsorluk
4) Sponsorluk hakları ve yasaları
5) Sponsorluk anlaşmalarından örnekler
6) Marka desteklemesi ve sponsorluğun evrimindeki rolü
7) Markaların sponsorluk örnekleri
8) Medya ve sponsorluk; yayın sponsorluğu
9) Sponsorlar bulmak ve sponsorluk programları geliştirebilmek
10) Sponsorluk satış süreçleri
11) Stratejik yönetim ve bütünleşme: Bütünleişk sponsorlukların pazarlamadaki rolü
12) Sponsorlukta hak istismarı sorunları
13) Sponsorluk kampanyalarının değerlendirilmesi
14) Sponsorluk kampanyası örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Sponsorship: for a return on investment – Guy Masterman

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 6 16
Final 6 18
Toplam İş Yükü 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 3
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 2
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 1
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 1
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 2
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 1
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 4
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 4