ADV2621 Brand ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV2621 Marka Yönetimi Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dersin Amacı: Gittikçe gelişen ve güçleşen pazar şartlarında bir markanın nasıl yaratılacağı ve nasıl değerlendirileceği ne tip iletişim araçlarının kullanılacağı öğretilecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Marka değerlerini ve konumlandırmasını belirler.
2) Pazarlama iletişim planı oluşturur.
3) Marka faaliyetlerinin sonuçlarını ölçer.
4) Büyüme stratejileri geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu ders marka ile ilgilidir. Bir markanın nasıl ortaya çıktığı, marka değerlerinin nasıl saptandığı...nasıl konumlandığı anlatılacaktır. Marka için hangi pazarlama iletişim araçlarının kullanılacağı da tartışılacaktır. Marka değerinin nasıl ölçüldüğü, ne tip modelle geliştirebileceği sunulacaktır.

Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması.
Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması.
Tartışma: Öğrencilerin Markalar ile ilgili kavramları tartışması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve markaya giriş
2) Marka değer modelleri
3) Marka değer modellerini tartışmaya devam
4) Marka elemanlarının saptanması
5) Marka elemanlarının saptanması
6) Ürün, fiyat ve dağıtım stratejileri
7) İkincil marka değerlerinden faydalanma yolları
8) Vize Sınavı
9) Marka değeri zinciri
10) Marka takip sistemleri
11) Marka değerlerinin ölçülmesi
12) Marka stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanma
13) Yeni ürünler ve marka genişlemeleri
14) Uzun sürede marka yönetim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Strategic Brand Management
Building, Measuring, and Managing Brand Equity
Kevin Lane Keller (4th Edition)

2. Building Strong Brands
David A. Aaker
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 4
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 5
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 3
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 2
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 2
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 3
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 3