REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2621 | Marka Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Dersin Amacı: | Gittikçe gelişen ve güçleşen pazar şartlarında bir markanın nasıl yaratılacağı ve nasıl değerlendirileceği ne tip iletişim araçlarının kullanılacağı öğretilecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Marka değerlerini ve konumlandırmasını belirler. 2) Pazarlama iletişim planı oluşturur. 3) Marka faaliyetlerinin sonuçlarını ölçer. 4) Büyüme stratejileri geliştirir. |
Bu ders marka ile ilgilidir. Bir markanın nasıl ortaya çıktığı, marka değerlerinin nasıl saptandığı...nasıl konumlandığı anlatılacaktır. Marka için hangi pazarlama iletişim araçlarının kullanılacağı da tartışılacaktır. Marka değerinin nasıl ölçüldüğü, ne tip modelle geliştirebileceği sunulacaktır. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Tartışma: Öğrencilerin Markalar ile ilgili kavramları tartışması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve markaya giriş | |
2) | Marka değer modelleri | |
3) | Marka değer modellerini tartışmaya devam | |
4) | Marka elemanlarının saptanması | |
5) | Marka elemanlarının saptanması | |
6) | Ürün, fiyat ve dağıtım stratejileri | |
7) | İkincil marka değerlerinden faydalanma yolları | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Marka değeri zinciri | |
10) | Marka takip sistemleri | |
11) | Marka değerlerinin ölçülmesi | |
12) | Marka stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanma | |
13) | Yeni ürünler ve marka genişlemeleri | |
14) | Uzun sürede marka yönetim |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity Kevin Lane Keller (4th Edition) 2. Building Strong Brands David A. Aaker |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 4 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 5 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 3 |