EEE5603 Kablosuz İletişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5603 Kablosuz İletişim Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ALKAN SOYSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, kablosuz iletişim ortamının özelliklerini ve kablosuz iletişim için tasarlanmış teknolojilerin öğretilmesini amaçlar. Bu dersin sonunda öğrenciler yol kaybı, gölgelenme, sönümlenme ve çeşitlilik gibi kavramları tanımlayabileceklerdir. Farklı kablosuz kanal modelleri tanıtılacak ve bu kanalların kapasitesi incelenecektir. Öğrenciler çok taşıyıcılı modülasyon ve OFDM, spektrum yayma ve CDMA, ve çok antenli sistemler gibi modern teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kablosuz kanalların fiziksel ortamını açıklar,
2. Yol kaybı, gölgelenme ve sönümlenme terimlerini tanımlar,
3. Zaman, frekans ve uzay çeşitliliğinin etkilerini açıklar,
4. Birleştirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur,
5. Kablosuz kanal modellerine kapasite analizi uygulayabilir,
6. Çok taşıyıcılı modülasyon ve OFDM teknolojisini açıklar,
7. Spektrum yayma işleminin ve CDMA'in avantajlarını belirler,
8. Çok antenli sistemler ve MIMO teknolojisi hakkında bilgi sahibi olur,
9. Çok kullanıcılı sistemler hakkında kabaca bir anlayışa sahip olur.

Dersin İçeriği

Yol kaybı, gölgelenme ve sönümlenme gibi kablosuz kanalların karakteristik özellikleri. Farklı kanal modelleri ve onların kapasite hesaplamaları. Günümüz kablosuz haberleşme teknolojileri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kablosuz haberleşmeye giriş
2) Yol kaybı ve gölgelenme
3) Istatistiksel sönümlenme, darbant sönümlenme
4) Genişband sönümlenme
5) Kablosuz iletişim kanallarının kapasitesi
6) Kablosuz iletişim kanalı kapasitesinde uyarlamalı teknikler
7) çeşitlilik ve birleştirme
8) Şimdiye kadar anlatılan yöntemlerin karşılaştırılması. Ara sınav
10) Çok taşıyıcılı sistemler, OFDM
11) Spektrum yayma ve CDMA
12) WCDMA and 3G sistemler
13) Çok antenli sistemler, MIMO
14) Çok kullanıcılı sistemler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wireless Communications, Andrea Goldsmith, Cambridge University Press
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 4 50
Ara Sınavlar 8 60
Final 4 48
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4