ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5603 | Kablosuz İletişim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ALKAN SOYSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, kablosuz iletişim ortamının özelliklerini ve kablosuz iletişim için tasarlanmış teknolojilerin öğretilmesini amaçlar. Bu dersin sonunda öğrenciler yol kaybı, gölgelenme, sönümlenme ve çeşitlilik gibi kavramları tanımlayabileceklerdir. Farklı kablosuz kanal modelleri tanıtılacak ve bu kanalların kapasitesi incelenecektir. Öğrenciler çok taşıyıcılı modülasyon ve OFDM, spektrum yayma ve CDMA, ve çok antenli sistemler gibi modern teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kablosuz kanalların fiziksel ortamını açıklar, 2. Yol kaybı, gölgelenme ve sönümlenme terimlerini tanımlar, 3. Zaman, frekans ve uzay çeşitliliğinin etkilerini açıklar, 4. Birleştirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur, 5. Kablosuz kanal modellerine kapasite analizi uygulayabilir, 6. Çok taşıyıcılı modülasyon ve OFDM teknolojisini açıklar, 7. Spektrum yayma işleminin ve CDMA'in avantajlarını belirler, 8. Çok antenli sistemler ve MIMO teknolojisi hakkında bilgi sahibi olur, 9. Çok kullanıcılı sistemler hakkında kabaca bir anlayışa sahip olur. |
Yol kaybı, gölgelenme ve sönümlenme gibi kablosuz kanalların karakteristik özellikleri. Farklı kanal modelleri ve onların kapasite hesaplamaları. Günümüz kablosuz haberleşme teknolojileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kablosuz haberleşmeye giriş | |
2) | Yol kaybı ve gölgelenme | |
3) | Istatistiksel sönümlenme, darbant sönümlenme | |
4) | Genişband sönümlenme | |
5) | Kablosuz iletişim kanallarının kapasitesi | |
6) | Kablosuz iletişim kanalı kapasitesinde uyarlamalı teknikler | |
7) | çeşitlilik ve birleştirme | |
8) | Şimdiye kadar anlatılan yöntemlerin karşılaştırılması. Ara sınav | |
10) | Çok taşıyıcılı sistemler, OFDM | |
11) | Spektrum yayma ve CDMA | |
12) | WCDMA and 3G sistemler | |
13) | Çok antenli sistemler, MIMO | |
14) | Çok kullanıcılı sistemler |
Ders Notları / Kitaplar: | Wireless Communications, Andrea Goldsmith, Cambridge University Press |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 4 | 50 |
Ara Sınavlar | 8 | 60 |
Final | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |