GEP1115 Sanat Tarihi’ne GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1115 Sanat Tarihine Giriş Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sanatın tarihsel süreç içerisindeki kavramların doğru ve yerinde kullanılmasını sağlamak. Tarih öncesi çağlarla başlayıp, farklı kronolojik zaman ve coğrafyalarda gelişen Mezopotamya (Sümer-Asur-Babil-Akad), Mısır, Yunan, Roma, Erken Hıristiyan, Bizans ve Avrupa sanatı dersin genel çizgisini oluşturmaktadır. Farklı kültürlerin üslupsal özellikleri, etkileşim biçimleri ve bulundukları coğrafi bölgelerdeki şekillenmeleri oluşum ve işlevleri tartışılacak. Belirlenen konu başlıkları altında ele alınan mimari, plastik sanatlar, resim ve heykel sanatı örneklerle anlatılıp, görsel malzeme ve videolu gösterimlerle desteklenerek sunulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.

-Farklı kültürlerin ayırıcı ve belirgin özelliklerini tanımlayabileceksiniz.
-Kültürler arası dönemsel, bölgesel üslup farklılıklarını ayırt edebilme yetisini öğreneceksiniz.
-Estetik deneyimler kazanacaksınız.
-Görsel analiz becerileriniz gelişecek.
-Sanatçı ve eser arasında sentez yapabilme yetisini öğreneceksiniz.
-Geçmiş kültürlerin bilgileriyle donanıp, disiplinler arası bağlantı kuracaksınız.

Dersin İçeriği

İnsana, topluma, geçmiş kültürlere duyarlı, mesleğinde yeterlik ve etik sorumluluk kazanan gelişmeyi ilke edinen, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanan, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen bireyler olarak yetişmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği anlatılacak Ders izlencesinin incelenmesi Beklentiler
2) Sanat nedir sorusu tartışılacak. Tarihöncesi çağlarla giriş yapılacak. Mezopotamya sanatları örneklerle anlatılacak (Sümer-Asur-Babil ve Akad uygarlıklarının mimari ve heykel sanatları ele alınacak ) Konu anlatımlı sunum ve kısa video gösterimi
3) Antik Mısır Sanatı, Piramitler (mimari, resim ve heykel sanatı) Konu anlatımlı sunum
4) Antik Yunan Sanatı ana hatları örneklerle anlatılacak (mimari, resim ve heykel) Konu anlatımlı sunum
5) Roma sanatı örneklerle anlatılacak (mimari, resim, heykel ve sosyal yaşam ) Konu anlatımlı sunum
6) İstanbul Arkeoloji Müzesi Müzede uygulama
7) itslearning
8) Erken Hristiyan ve Bizans Sanatı’nın doğuşu ve gelişimi Quiz-1 2.ve 6. haftanın derslerinden sorumlusunuz
9) Başlangıcından günümüze değin Kariye Konu anlatımlı sunum
10) Yeraltı İstanbul Şehri Belgesel video gösterimi
11) Avrupa Sanatı I (Rönesanas-Maniyerizm-Barok sanatları; resim ve heykel) Konu anlatımlı sunum
12) Avrupa Sanatı II Neoklasizm-Realizm-Romantizm Empresyonizm-Ekspresyonizm Konu anlatımlı sunum
13) Quiz -2- 8. ve 12. haftaların derslerinden sorumlusunuz
14) Kentler ve Gölgeler Floransa-Roma Michelangelo Belgesel video gösterimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Ders Kaynakları
ERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT
Pres, Cambridge.
AKURGAL, Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Yayınları, İstanbul 2000
ANONİM, Eczacıbaşı Sanat Sözlüğü, İstanbul 2008.
ATASOY, Nurhan, Avrupa Sanatı, İstanbul 1985
BAYNES, Ken, Toplumda Sanat (Çeviren Yusuf Atılgan) YKY, İstanbul, 2002
BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities,
LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü
MIEROOP, Marc V. de, (çeviren Sinem Gül), Eski Yakındoğu Tarihi, Homer kitabevi, İstanbul 2018
MEMİŞ, Ekrem, Eskiçağda Mezopotamya, Ekin Kitabevi, Bursa 2007
MULLER, EMILE, Joseph, Modern Sanat, İstanbul 1972
MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970.
NAUMANN, Rudolf, Eski Anadolu Mimarlığı, TTK Basımevi, Ankara 1975
PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998.
PRIENE, Ortaçağ’da Kentler
REYHAN, Esma-Cengiz,Tülin, Eski Çağ Tarihi ve Uygarlığı, Grafiker Yayınları, Ankara 2015
RODLAY, L., Byzantine Art and Archeology
SEVİN, Veli, Assur Resim Sanatı, Ankara 2014
SADIKOĞLU, Perihan, Antik Mısır Sanatı ve Tarihsel Akıştan Günümüze Etkiler, İstanbul 2007
SİNEMOĞLU, Nermin, Sanat Tarihi Tarih Öncesinden Bizansa, İstanbul 1984
TANSUĞ, Sezer, Resim Sanatının Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1995
TURANİ, Adnan, Dünya Sanat Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara 1979
TOPRAK, Burhan, Sanat Tarihi 1,2,3, Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İstanbul 1960
ÜSTÜNİPEK, Mehmet-ÜSTÜNİPEK,Şeyda, Sanat Tarihine Giriş, Artes Yayınları, İstanbul 2012
WÖLFFLIN, H., Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985
WARREN, Davis Harris Von Love. History of the World.


Volume I
BREWER, Douglas J., Mısır ve Mısırlılar, Arkadaş Yayınları, Ankara 2011
BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London.
BOORDMAN, John, Yunan Sanatı, London 1996
BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul.
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002
CASSOU, Jean, Sembolizm, Remzi Kitabevi, İstanbul 1998
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial
and Non- Europan Art”, Ninth Edit.
DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi
ERHAT, Azra; Mitoloji Sözlüğü, Remzi Yay.
FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
GOMBRICH, E. H. Sanatın Öyküsü (Çeviren Bedrettin Cömert), Remzi Kitabevi, İstanbul 1976
GÖNÜLAL, Özand, Avrupa Sanatı I Ortaçağ ve Rönesans, Ankara 2005
GÜNDÜZ, Altay, Mezopotamya ve Eski Mısır, Büke Yayınları, İstanbul 2002
HAMILTON, Edith, Mitologya, Çev. Ülkü Tamer, Varlık Yay. İstanbul 2010.
HARTT, Friedrich. Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture, Fourth Edition.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3