BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5601 | Sayısal İletişim | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | To understand, in detail, basic detection theory, methods of performance analysis, and memoryless modulation/detection techniques for the AWGN channel. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sayısal haberleşmenin temel kavramlarını açıklar, 2. Mesaj bilgisinin sinyal uzayında gösterimini anlatır, 3. Farklı sayısal kipleme yöntemlerini açıklar, 4. Gürültü ve SNR hesaplamarı hakkında bilgi sahibi olur, 5. Tek kullanıcılı sistemler için sinyal bulma teorisini anlar. |
Bu ders örnekleme, kuantalama ve kodlama gibi kavramların tekrarı ile başlar. Daha sonra, kaynak ve kanal kodlaması, sinyal uzay gösterimi, ve farklı sayısal modülasyon yöntemlerinin anlatımı ile devam eder. Sayısal demodülasyon tekniklerini de kapsadıktan sonra farklı yöntemlerin performans analizini yapar. Dersin ikinci yarısında tahmin etme ve çözme teorisinin temelleri anlatılır. Son olarak da sönümlemeli kanalların sayısal haberleşmeye etkisi araştırılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayısal haberleşme için genel bir modelin açıklanması | |
2) | Kaynak ve kanal kodlaması | |
3) | Sinyal-uzay gösterimi | |
4) | QAM ağırlıklı olmak üzere sayısal modülasyon teknikleri | |
5) | Farklı yöntemlerin performans, bant genişliği ve pratik uygulanabilirlik karşılaştırmaları | |
6) | Faz bilgisi olmadan çözme yöntemleri | |
7) | Farka dayalı çözme sistemleri. Farkı çözme yöntemlerinin karşılaştırılması | |
8) | Şimdiye kadar verilen yöntemlerin tekrarı, karşılaştırması, örnek sorular çözülmesi. Ara sınav | |
9) | Çözme Teorisi, Bayasian Karar Verme Teorisi | |
10) | Likelihood Oran Testi ve uygulamaları | |
11) | Bit bazında en iyi çözme ve Gauss vektör kanalı | |
12) | M farklı hipotez için hipotez testi ve en iyi çözme | |
13) | Bit hata hızı hesaplamaları | |
14) | Sönümlemeli kanalların sayısal haberleşmeye etkisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Proakis, Digital Communications, Fourth Edition, McGraw Hill |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 4 | 50 |
Ara Sınavlar | 9 | 60 |
Final | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |