EEE5601 Sayısal İletişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5601 Sayısal İletişim Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: To understand, in detail, basic detection theory, methods of performance analysis, and memoryless modulation/detection techniques for the AWGN channel.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sayısal haberleşmenin temel kavramlarını açıklar,

2. Mesaj bilgisinin sinyal uzayında gösterimini anlatır,

3. Farklı sayısal kipleme yöntemlerini açıklar,

4. Gürültü ve SNR hesaplamarı hakkında bilgi sahibi olur,

5. Tek kullanıcılı sistemler için sinyal bulma teorisini anlar.

Dersin İçeriği

Bu ders örnekleme, kuantalama ve kodlama gibi kavramların tekrarı ile başlar. Daha sonra, kaynak ve kanal kodlaması, sinyal uzay gösterimi, ve farklı sayısal modülasyon yöntemlerinin anlatımı ile devam eder. Sayısal demodülasyon tekniklerini de kapsadıktan sonra farklı yöntemlerin performans analizini yapar. Dersin ikinci yarısında tahmin etme ve çözme teorisinin temelleri anlatılır. Son olarak da sönümlemeli kanalların sayısal haberleşmeye etkisi araştırılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayısal haberleşme için genel bir modelin açıklanması
2) Kaynak ve kanal kodlaması
3) Sinyal-uzay gösterimi
4) QAM ağırlıklı olmak üzere sayısal modülasyon teknikleri
5) Farklı yöntemlerin performans, bant genişliği ve pratik uygulanabilirlik karşılaştırmaları
6) Faz bilgisi olmadan çözme yöntemleri
7) Farka dayalı çözme sistemleri. Farkı çözme yöntemlerinin karşılaştırılması
8) Şimdiye kadar verilen yöntemlerin tekrarı, karşılaştırması, örnek sorular çözülmesi. Ara sınav
9) Çözme Teorisi, Bayasian Karar Verme Teorisi
10) Likelihood Oran Testi ve uygulamaları
11) Bit bazında en iyi çözme ve Gauss vektör kanalı
12) M farklı hipotez için hipotez testi ve en iyi çözme
13) Bit hata hızı hesaplamaları
14) Sönümlemeli kanalların sayısal haberleşmeye etkisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Proakis, Digital Communications, Fourth Edition, McGraw Hill
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 4 50
Ara Sınavlar 9 60
Final 4 48
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3