Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sayısal haberleşme için genel bir modelin açıklanması |
|
2) |
Kaynak ve kanal kodlaması |
|
3) |
Sinyal-uzay gösterimi |
|
4) |
QAM ağırlıklı olmak üzere sayısal modülasyon teknikleri |
|
5) |
Farklı yöntemlerin performans, bant genişliği ve pratik uygulanabilirlik karşılaştırmaları |
|
6) |
Faz bilgisi olmadan çözme yöntemleri |
|
7) |
Farka dayalı çözme sistemleri. Farkı çözme yöntemlerinin karşılaştırılması |
|
8) |
Şimdiye kadar verilen yöntemlerin tekrarı, karşılaştırması, örnek sorular çözülmesi. Ara sınav |
|
9) |
Çözme Teorisi, Bayasian Karar Verme Teorisi |
|
10) |
Likelihood Oran Testi ve uygulamaları |
|
11) |
Bit bazında en iyi çözme ve Gauss vektör kanalı |
|
12) |
M farklı hipotez için hipotez testi ve en iyi çözme |
|
13) |
Bit hata hızı hesaplamaları |
|
14) |
Sönümlemeli kanalların sayısal haberleşmeye etkisi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|