Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sayısal haberleşme için genel bir modelin açıklanması |
|
2) |
Kaynak ve kanal kodlaması |
|
3) |
Sinyal-uzay gösterimi |
|
4) |
QAM ağırlıklı olmak üzere sayısal modülasyon teknikleri |
|
5) |
Farklı yöntemlerin performans, bant genişliği ve pratik uygulanabilirlik karşılaştırmaları |
|
6) |
Faz bilgisi olmadan çözme yöntemleri |
|
7) |
Farka dayalı çözme sistemleri. Farkı çözme yöntemlerinin karşılaştırılması |
|
8) |
Şimdiye kadar verilen yöntemlerin tekrarı, karşılaştırması, örnek sorular çözülmesi. Ara sınav |
|
9) |
Çözme Teorisi, Bayasian Karar Verme Teorisi |
|
10) |
Likelihood Oran Testi ve uygulamaları |
|
11) |
Bit bazında en iyi çözme ve Gauss vektör kanalı |
|
12) |
M farklı hipotez için hipotez testi ve en iyi çözme |
|
13) |
Bit hata hızı hesaplamaları |
|
14) |
Sönümlemeli kanalların sayısal haberleşmeye etkisi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|