BUS5196 Yeni GirişimcilikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5196 Yeni Girişimcilik Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ORKUN ÖZKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, girişimcinin genel yönetim sorumlulukları üzerinde duracak ve konuyla ilgili alıştırma yapmayı sağlayacak gerekli araç ve becerileri sağlayacaktır. Ders boyunca girişimcilik bir çok perspektiften incelenecek ve öğrencilere girişimciliğin gelecekteki kariyerlerine etkisini değerlendirme şansı sağlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler,
I. Girişimcilik yönetiminin karakteristik özelliklerini öğrenecekler.
II. Girişimcilik yönetim yaklaşımlarını analiz edebilecekler.
III. Girişimciliğin gelecek kariyerlerindeki etkisini sorgulayabilecekler.
IV. Fikri mülkiyet kavramını ve ticaret dünyasındaki önemini öğrenecekler.
V. Girişim sermayecilerinin potansiyel bir girişimi nasıl değerlendirdiklerini öğrenecekler.

Dersin İçeriği

Ders 3 ana modül üzerinden ilerleyecektir. İlk olarak, girişimcilik yönetimi açıklanacak ve şirketlerin yapıları incelenecektir. İkinci kısımda, işletme modelleri ve işletme planlamalarının bileşenleri üzerinde durulacaktır. Son kısımda, stratejik kaynakların dağılımı üzerinde durulacaktır ve girişim sermayecileri öğretilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Tekrar Ön Okuma
1) Girişimcilik Ön Okuma
2) Girişmci Yönetimine giriş Girişimcilik Persperkitifi Ön Okuma
3) Batı dünyasında Şirket Yapıları Ön Okuma
4) Türkiye'deki Şirketlerin yapısı Ön Okuma
5) Fırsatların farkedilmesi ve İşletme modelleri geliştirme Ön Okuma
6) İşletme Planları hazırlanmanın püf noktaları Ön Okuma: Some Thoughts on Business Plans by William Sahlman;
7) İşletme Planlarının içeriği Ön Okuma
8) Ara Sınav
9) Girişimciler için İşletme Modeli analizi Ön Okuma
10) Yaratıcılık ve İnovasyonlar Şirketi daha yaratıcı yapan 5 yol Ön Okuma
11) Stratejik Kaynakları Birleştirme Yatırımcılar ve Girişim Sermayecileri Girişimlerin Finansmanı Girişim sermayecileri ve potansiyel girişimleri değerlendirilmesi Ön Okuma
12) Fikri Mülkiyetin Korunması Ön Okuma
14) Özsermayenin Bölünmesi Ön Okuma
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Entrepreneurship, 2nd Edition, William Bygrave & Andrew Zacharakis, John Wiley & Sons, Inc. , 2008
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 69
Proje 13 30
Ödevler 13 30
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.