Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel Tekrar |
Ön Okuma |
1) |
Girişimcilik |
Ön Okuma |
2) |
Girişmci Yönetimine giriş
Girişimcilik Persperkitifi
|
Ön Okuma |
3) |
Batı dünyasında Şirket Yapıları |
Ön Okuma |
4) |
Türkiye'deki Şirketlerin yapısı |
Ön Okuma |
5) |
Fırsatların farkedilmesi ve İşletme modelleri geliştirme |
Ön Okuma |
6) |
İşletme Planları hazırlanmanın püf noktaları |
Ön Okuma: Some Thoughts on Business Plans by William Sahlman; |
7) |
İşletme Planlarının içeriği |
Ön Okuma |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Girişimciler için İşletme Modeli analizi |
Ön Okuma |
10) |
Yaratıcılık ve İnovasyonlar
Şirketi daha yaratıcı yapan 5 yol |
Ön Okuma |
11) |
Stratejik Kaynakları Birleştirme
Yatırımcılar ve Girişim Sermayecileri
Girişimlerin Finansmanı
Girişim sermayecileri ve potansiyel girişimleri değerlendirilmesi |
Ön Okuma |
12) |
Fikri Mülkiyetin Korunması |
Ön Okuma |
14) |
Özsermayenin Bölünmesi
|
Ön Okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
4 |
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
8) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
5 |
10) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
4 |
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
3 |
13) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
14) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |