BUS5164 Uluslararası İşletmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5164 Uluslararası İşletme Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi FULYA TAŞEL
Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL
Prof. Dr. RIFAT KAMASAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste genel olarak uluslararası işletmecilik alanında karşılaşılan konuları inceyecektir. Uluslararası alanda genel kavram ve terimler, dışticaret teorileri, uluslararası kuruluşlar, bölgesel birlikler, uluslararası ticaret uygulamalarında teslim ve ödeme şekilleri, uluslararası finans piyasaları, uluslararası ticaretin kültürel boyutu hakkında açıklamalar ve pratik uygulamalar ele alınacak ve incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Uluslararası işletme çevresini; bu çevrede yer alan aktörleri(kişi ve kurum) ve faaliyetleri detaylı olarak tanıyacak ve ilişkileri kavrayacaktır.
2. İşletme işlevleri ve yönetimini (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.) uluslar arası boyutları ile anlayacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlayabilecektir.
3. İşletmecilik faaliyetlerini ve işlevsel süreçlerini uluslararasılaşma ve küresel işletme olabilme hedefleri doğrultusunda tasarlamayı ve uygulamayı becerebilecektir.
4. Uluslar arası iş yaşamaında kabul görmüş mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanacaktır.

Dersin İçeriği

Ders, anlatım ve tartışmalar yolu ile dönem boyunca yürütülecektir. Gerekli bilgilerin verilmesinden sonra uluslararası örnekolay/gerçekfirma analizleri de ödev olarak hazırlanacak ve sunulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Küreselleşme
3) Politik Ekonomide Ulusal Farklılıklar
4) Kültürel Farklılıklar
5) Uluslararası Ticarette Politik Ekonomi
6) Doğrudan Yabancı Yatırım
7) Ara Sınav
8) Bölgesel Ekonomik Entegrasyon
9) Uluslararası İş Stratejisi
10) Dış Pazara Giriş
11) Küresel Üretim, Dış Kaynak Kullanımı ve Lojistik
12) Küresel Pazarlama ve Halkla İlişkiler
13) Küresel İnsan Kaynakları Yönetimi
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Economics 2nd Ed./N.G.Mankiw, Harcourt College Publishers IGEME and ICC Yayınları INCOTERMS 1990 or 2000 Uluslararası İşletmecilik ;Esin Can Mutlu
Websiteleri: GATT, WTO, World Bank Group, IMF, TCMB, Dış Ticaret Müsteşarlığı,Maliye Bakanlığı, TOBB, ISO, ITO, v.s.
Diğer Kaynaklar: Principles of Economics 2nd Ed./N.G.Mankiw, Harcourt College Publishers IGEME and ICC Yayınları INCOTERMS 1990 or 2000 Uluslararası İşletmecilik ;Esin Can Mutlu
Websiteleri: GATT, WTO, World Bank Group, IMF, TCMB, Dış Ticaret Müsteşarlığı,Maliye Bakanlığı, TOBB, ISO, ITO, v.s.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 5
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 3