İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3148 | Kinetik Tipografi | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin tipografi deneyimini hareketli tasarıma yönelik kompozisyon, ses ve animasyon bilgisi ile genişletmektir. Kinetik medyaya uyarlanma, tipografik tasarım prensipleri ışığında öğrencinin çalışmalarına hareket, değişim, sekans, dönüşüm ve içerik gibi konularda çözüm getirmesini hedeflemektedir. Öğrenciler görsel formu, anlamı ve iletişim özellikleri konusundaki becerilerini geliştirdikleri semantik tipografi ile zaman-hareket odaklı projeler gerçekleştirebileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Tipografik prensipleri gözden geçirmek 2) Sinematik prensipleri gözden geçirmek 3) Harekete bakış açısı tanımlamak 4) Sayısal yazılımlarla hareketli tasarım çalışması örnekleri göstermek 5) Üretim süreci yönetimini uygulamak 6) Hareketli tipografik tasarım için gereksinimleri belirlemek 7) Hareketli tipografik tasarımın ileri düzey özelliklerini anlamak 8) Kavram-tasarım ilişkisini analiz etmek. |
Bu ders kinetik tipografi örneklerini inceleme ve esinlenme kaynaklarına bakış, Tipografi dersinden “Yazıyı Duymak” ders anlatımın tekrarı ile başlayarak temel animasyon prensipleri, anahtar kare animasyonu, sinematografik özellikleri, dışa aktarım formatları gibi konuları ele alıp, Adobe After Effects’te temel bilgileri, transform animasyon özelliklerini, keyframing, 3D layer, kamera ve efekter üzerinde bilgilendirme ve çalışmaları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı Kinetik tipografi örneklerini inceleme ve esinlenme kaynaklarına bakış “Yazıyı Duymak” ders anlatımın tekrarı PRJ 01: Projeye giriş, eskizler, fikirler, stil kareleri üzerinde çalışma. | yok |
2) | Temel animasyon prensipleri. Anahtar kare animasyonu. Adobe After Effects’e giriş. PRJ 01: Storyboard kritiği ve geliştirme. | Tamamlanmış stil kareler. Süreç aşamasında storyboard. |
3) | Adobe After Effects’in temel özellikleri: Transform animasyon, keyframing PRJ 01: Animatik ve video üretimi. | Tamamlanmış Storyboard |
4) | Kritik ve Değerlendirme PRJ 01/02: Çalışmaların teslim ve değerlendirmesi. Yeni projeye giriş. Fikir eskizi çalışması | 1. Proje için stil kareler, Storyboard ve tamamlanmış video çalışması |
5) | Sinematografik Özellikler PRJ 02: Stil kareler üzerinde çalışma. | 2. proje ile ilgili fikirler eskizler ve stil kareler |
6) | Basic features of Adobe After Effects; 3D layer and Camera PRJ 02: Working on and critising storyboard. From your storyboard, starting in Adobe AfterEffects process of creating the video; as animatics. | 2. proje için storyboard |
7) | Dışa aktarım formatları PRJ 02: Animatik ve video üretimi. | 2. proje için animatik |
8) | Kritik ve Değerlendirme PRJ 02/03: Çalışmaların teslim ve değerlendirmesi. Yeni projeye giriş. Fikir eskizi çalışması | 2. projenin tamamlanmış videosu |
9) | Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda tekrar. PRJ 03: Stil kareler üzerinde çalışma. | Proje 3 için eskiz, fikirler ve stil kareler |
10) | Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda tekrar. PRJ 03: Storyboard üzerinde çalışma. | 3. proje için storyboard |
11) | Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda birebir tekrar. PRJ 03: Animatik ve video üretimi. | 3. proje için animatic |
12) | Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda birebir tekrar. Problem çözme PRJ 03: Üretim | Üretim süreci |
13) | Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda birebir tekrar. Problem çözme PRJ 03: Üretim | Üretim süreci |
14) | Kritik ve değerlendirme PRJ 03: Teslim ve değerlendirme | 3. projenin tamamlanmış video hali |
Ders Notları / Kitaplar: | Hoca tarafından konular öncesinde not ve gerekli okumalar verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, Jon 2) Krasner, March 2008, ISBN-10: 0240809890,ISBN-13:978-0240809892 3) Type in Motion: Innovations in Digital Graphics, Jeff Bellantoni, Matt Woolman, Feb. 2000, ISBN-10: 0500281890, ISBN-13: 978-0500281895 4) www.greyscalegorilla.com 5) www.videocopilot.org 6) www.creativecow.net |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 57 |
Proje | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | 5 |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | 5 |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | 5 |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | 1 |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | 5 |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | 5 |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | 4 |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | 3 |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | 1 |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | 4 |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | 2 |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | 5 |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |