BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4142 | Sayısal Kompozit | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı televizyon ve sinemada görsel efekt ve animasyon çalışmalarının önemli bölümünü oluşturan digital compositing uygulamalarını örneklerle öğrencilere anlatmak; verilecek projeler ile bunun gibi çalışmaların üretiminde artistik ve teknik alanda deneyim kazanmaları sağlanarak, mezun olduklarında profesyonel bir sinema veya tv projesinde temel düzeyde digital compositing yapar düzeyde bilgi ve deneyim sahibi olmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Digital compositing kategorilerini kavramak 2) Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası örnekleri analiz etmek 3) Digital Compositing iş akışını tanımlamak 4) Görsel efekt ve compositing alanında teknik beceri göstermek 5) Digital Compositing iş akışını aşama aşama uygulamak 6) Sinema ve televizyon için başlangıç düzeyinde görsel efeft çalışması uygulamak. |
Bu ders alttaki hareketli görüntü üzerinde ekleme, değişiklik ve diğer görsel çözümlemelerin anlatılması ve birlikte bu konuları pekiştiren sınıf çalışmaları ve projelerden oluşur. Bu uygulamaları sayısal ortamda gerçekleştirmek için gerekli yazılım bilgisi haftalık bazda öğrencilere aktarılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel ders tanımı ve işleniş biçimi ile sektörde uygulama alanları konusunda bilgi. | |
2) | Digital composite uygulama alanları ve türlerin tanımları, Dünya’da ve Türkiye’de uygulamaları. Adobe After Effects: Bir compositing aracı olarak after effects. | |
3) | Digital Compositing aşamaları. Set extension, matte painting, motion control, original plate, principal photography versus digital cinematography. AE de rotoscoping, tracking, matchmoving, chroma keying araçları. | |
4) | Workflow için malzemelerin hazırlanması. Benzeyen sahnelere farklı yaklaşımlar. Adobe After Effects: Temel araçlar. Photoshop-AE ilişkisi. | |
5) | Sky Replacement workshop. Adobe After Effects: Chroma Key, BlueBox-Greenbox, Alpha-Luma matte, garbage matte, travelling matte. | |
6) | Basic Matte Painting Çalıştayı Adobe After Effects: Rotoscoping. | |
7) | Advanced Matte Painting Çalıştayı Adobe After Effects: Stablizing, tracking. | |
8) | Basic Rotoscoping Çalıştayı Adobe After Effects: 3d camera ve layer kullanımı. | |
9) | Advanced Rotoscoping Çalıştayı Adobe After Effects: 3d camera datası, 3d multipass render, z-buffer kullanımı. | |
10) | Chroma Keying Çalıştayı Adobe After Effects: Primary ve Secondary Color Correction, color grading, filtreler, optik efektler | |
11) | Motion Tracking & Matchmoving Çalıştayı. Adobe After Effects: Corner pin, perspective distortion. | |
12) | Final Projesi Çalıştayı 1 | |
13) | Final Projesi Çalıştayı 2 | |
14) | Final Projesi Çalıştayı 3 |
Ders Notları / Kitaplar: | The course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1) The Art & Science of Digital Compositing, Ron Brinkmann, May, 1999, ISBN-10: 0121339602, ISBN-13: 978-0121339609 2) The Invisible Art, Mark Cotta Vaz, Nov 2002, ISBN-10: 0811831361, ISBN-13: 978-0811831369 3) www.vfxworld.com 4) www.fxguide.com www.creativecow.net |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 14 | 42 |
Ödevler | 14 | 42 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |