VCD4142 Digital CompositingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4142 Sayısal Kompozit Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı televizyon ve sinemada görsel efekt ve animasyon çalışmalarının önemli bölümünü oluşturan digital compositing uygulamalarını örneklerle öğrencilere anlatmak; verilecek projeler ile bunun gibi çalışmaların üretiminde artistik ve teknik alanda deneyim kazanmaları sağlanarak, mezun olduklarında profesyonel bir sinema veya tv projesinde temel düzeyde digital compositing yapar düzeyde bilgi ve deneyim sahibi olmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Digital compositing kategorilerini kavramak
2) Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası örnekleri analiz etmek
3) Digital Compositing iş akışını tanımlamak
4) Görsel efekt ve compositing alanında teknik beceri göstermek
5) Digital Compositing iş akışını aşama aşama uygulamak
6) Sinema ve televizyon için başlangıç düzeyinde görsel efeft çalışması uygulamak.

Dersin İçeriği

Bu ders alttaki hareketli görüntü üzerinde ekleme, değişiklik ve diğer görsel çözümlemelerin anlatılması ve birlikte bu konuları pekiştiren sınıf çalışmaları ve projelerden oluşur. Bu uygulamaları sayısal ortamda gerçekleştirmek için gerekli yazılım bilgisi haftalık bazda öğrencilere aktarılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders tanımı ve işleniş biçimi ile sektörde uygulama alanları konusunda bilgi.
2) Digital composite uygulama alanları ve türlerin tanımları, Dünya’da ve Türkiye’de uygulamaları.
Adobe After Effects: Bir compositing aracı olarak after effects.
3) Digital Compositing aşamaları. Set extension, matte painting, motion control, original plate, principal photography versus digital cinematography.
AE de rotoscoping, tracking, matchmoving, chroma keying araçları.
4) Workflow için malzemelerin hazırlanması. Benzeyen sahnelere farklı yaklaşımlar.
Adobe After Effects: Temel araçlar. Photoshop-AE ilişkisi.
5) Sky Replacement workshop. Adobe After Effects: Chroma Key, BlueBox-Greenbox, Alpha-Luma matte, garbage matte, travelling matte.
6) Basic Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Rotoscoping.
7) Advanced Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Stablizing, tracking.
8) Basic Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera ve layer kullanımı.
9) Advanced Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera datası, 3d multipass render, z-buffer kullanımı. 
10) Chroma Keying Çalıştayı
Adobe After Effects: Primary ve Secondary Color Correction, color grading, filtreler, optik efektler
11) Motion Tracking & Matchmoving Çalıştayı.
Adobe After Effects: Corner pin, perspective distortion.
12) Final Projesi Çalıştayı 1
13) Final Projesi Çalıştayı 2
14) Final Projesi Çalıştayı 3

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1) The Art & Science of Digital Compositing, Ron Brinkmann, May, 1999, ISBN-10: 0121339602, ISBN-13: 978-0121339609
2) The Invisible Art, Mark Cotta Vaz, Nov 2002, ISBN-10: 0811831361, ISBN-13: 978-0811831369
3) www.vfxworld.com
4) www.fxguide.com www.creativecow.net

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 14 42
Ödevler 14 42
Final 1 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2