TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3007 | Sözleşme Tasarısı I | Güz Bahar |
0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ZAFER KAHRAMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, sözleşme tasarımı ilkeleri ve uygulamaları üzerine derinlemesine bir inceleme sunar. Öğrenciler, teorik bilgiler ve pratik alıştırmaların bir kombinasyonu ile açık, net ve uygulanabilir sözleşmeler oluşturmayı öğrenirler. Ders, hukuki gerekliliklerin anlaşılması, olası sorunların ele alınması ve sözleşme diline hakim olunması konularına özellikle odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Sözleşme hukukunun temel ilkelerini anlar. 2. Açık ve uygulanabilir sözleşmeler tasarlama becerisi geliştirir. 3. Yaygın sözleşme sorunlarını tanımlama ve çözme konusunda bilgi edinir. 4. Standart sözleşme maddelerini kullanma konusunda yetkinlik kazanır. 5. Mevcut sözleşmeleri inceleme ve revize etme yeteneklerini geliştirir. |
1. Genel Bakış/Ticari Anlaşmayı Sözleşme Kavramlarına Dönüştürmek 2. Sözleşmenin Temel Taşları: Yedi Sözleşme Kavramı (1): Beyan ve Tekeffüller, Taahhütler ve Haklar 3. Sözleşmenin Temel Taşları: Yedi Sözleşme Kavramı (2): Şartlar, Takdir Yetkisi ve Beyanlar 4. Sözleşmenin Bölümlerini Tasarlama (Genel Bakış) 5. Giriş Hükümleri ve Tanımlar 6. Eylem Bölümleri ve Kapanışla İlgili Hükümler 7. Sözleşmenin Sona Ermesi, Standart Hükümler ve İmzalar 8. Ara Sınav 9. Fesih ve Yenileme Maddeleri Tasarımı, Uyuşmazlıkların Çözümü 10. Gizlilik Sözleşmeleri Tasarımı 11. Mücbir Sebep ve Aşırı ifa güçlüğü Maddeleri Tasarımı 12. Tazminat, Sorumluluğun Sınırlandırılması ve Risk Dağılımı Maddeleri Tasarımı 13. Sözleşmenin Geçerliliğini Etkileyen Faktörler ve Sözleşme İhlali Durumunda Çözümler 14. Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Bakış/Ticari Anlaşmayı Sözleşme Kavramlarına Dönüştürmek | |
2) | Sözleşmenin Temel Taşları: Yedi Sözleşme Kavramı (1): Beyan ve Tekeffüller, Taahhütler ve Haklar | |
3) | Sözleşmenin Temel Taşları: Yedi Sözleşme Kavramı (2): Şartlar, Takdir Yetkisi ve Beyanlar | |
4) | Sözleşmenin Bölümlerini Tasarlama (Genel Bakış) | |
5) | Giriş Hükümleri ve Tanımlar | |
6) | Eylem Bölümleri ve Kapanışla İlgili Hükümler | |
7) | Sözleşmenin Sona Ermesi, Standart Hükümler ve İmzalar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Fesih ve Yenileme Maddeleri Tasarımı, Uyuşmazlıkların Çözümü Maddeleri | |
10) | Gizlilik Sözleşmeleri Tasarımı | |
11) | Mücbir Sebep ve Aşırı ifa güçlüğü Maddeleri Tasarımı | |
12) | Tazminat, Sorumluluğun Sınırlandırılması ve Risk Dağılımı Maddeleri Tasarımı | |
13) | Sözleşmenin Geçerliliğini Etkileyen Faktörler ve Sözleşme İhlali Durumunda Çözümler | |
14) | Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları derste öğrencilere verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | 1 |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | 5 |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | 1 |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | 2 |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |