İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3007 | Sözleşme Tasarısı I | Güz Bahar |
0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı değişik anlaşmaları anlamak ve nasıl yazıldığını öğretmektir. Anlaşmaları, iş, usul ve hukuki araç olarak düşünmeyi sağlamaktır. Anlaşmaların formatı ve içeriği nasıl oluşturulduğunu analizi yapılır. Dersin sonunda, öğrencilerin bir anlaşma için gerekli maddeleri kurup, yazabilecek durumda olmaları gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Anlaşmaların iskeletini oluşturur. II. Anlaşmaların yazım tarzını belirler. III. Anlaşmalardaki hukuk İngilizcesi sorunlarını çözümler. IV. Anlaşmaların çeşitli maddelerini oluşturur. V. Anlaşmaların anlamlandırma ve yorumlanma yeteneğini kazandırır. |
1. Hafta: Başlangıç, anlaşmanın yapısı, restal, iş bölümü, tanımlar. 2. Hafta: Paragraf ve referans 3. Hafta: Kelime haznesi ve yazım tarzı 4. Hafta: Anlaşmadaki matematik ve zaman dilimleri. 5. Hukuki İngilizce, cümle yapısı 6. Hafta: Hukuki İngilizce, çevirme teknikleri. 7 Hafta: Maddelerin değişik türleri 8. Hafta:vize 9. Hafta: Bir iş için model Maddelerin anlayabilmek ve gerekirse değiştirebilmek 10. Hafta: Bir anlaşma nasıl anlaşabiliri anlamak. 11. Hafta: Anlaşabilme türleri 12. Hafta: Çevirme teknikleri 13. Hafta: Sunum 14. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar 15. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar 16. Hafta:Final sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Başlangıç, anlaşmanın yapısı, restal, iş bölümü, tanımlar. | |
2) | 2. Hafta: Paragraf ve referans | |
3) | 3. Hafta: Kelime haznesi ve yazım tarzı | |
4) | 4. Hafta: Anlaşmadaki matematik ve zaman dilimleri. | |
5) | 5. Hukuki İngilizce, cümle yapısı | |
6) | 6. Hafta: Hukuki İngilizce, çevirme teknikleri. | |
7) | 7 Hafta: Maddelerin değişik türleri | |
8) | Tekrar | |
9) | 9. Hafta: Bir iş için model Maddelerin anlayabilmek ve gerekirse değiştirebilmek | |
10) | 10. Hafta: Bir anlaşma nasıl anlaşabiliri anlamak. | |
11) | 11. Hafta: Anlaşabilme türleri | |
12) | 12. Hafta: Çevirme teknikleri | |
13) | 13. Hafta: Sunum | |
14) | 14. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları derste öğrencilere verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |