ISL5958 Kariyer Geliştirme DanışmanlığıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5958 Kariyer Geliştirme Danışmanlığı Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İLHAM SÜHEYL AYGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri kariyer gelişimiyle ilgili temel kavramları ve yaklaşımlarıyla tanıştırmayı ve bu alandaki 12 temel yetkinlik alanının tanıtılmasını ve kariyer gelişimine ilişkin kuramsal bir altyapı sunmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, kariyere ilişkin klasik kuramsal bakış açıları ve günümüz çağdaş yaklaşımları, bireysel ve kurumsal kariyer yönetimi ve danışmanlığı açısından tartışılarak ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersin sonunda öğrenci; ders ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir.
II. Bu dersin sonunda öğrenci; dersin içerdiği konular ve işletme kararlarına etkisini yorumlayabilecektir.
III. Bu dersin sonunda öğrenci; kariyer gelişimi ile ilgili kuramlara hakim olup, karşılaştırmada bulunabilecek ve en uygun uygulama ile danışmanlık yapabilecektir.
IV. Bu dersin sonunda öğrenci; durumlardaki son verileri birleştirerek genel bir değerlendirme yapabilecektir.

Dersin İçeriği

Programa Genel Bakış ve Çalışma Teknikleri, Kariyer, Tarihsel Gelişim

Kariyer temel kavramlar
Kariyer Yönetimi Kimin Sorumluluğu?

Kariyer Geliştirme Danışmanlığında; Kolaylaştırıcıkta Roller , Yetkinlikler
Kariyer Kuramlarına Giriş

Uygulama: 6 kişlik tipine göre kariyer

Maslow’un Motivasyon ve Kişilik Kuramı
Kariyer gelişimi ve değerler bağlantısı

Kariyer Gelişiminde Gelişimsel Bakış Açısı; temel kavram ve kuramlar

Sosyal Öğrenme Kuramı
Sosyal Bilişsel Yaklaşımın Kariyer Kararlarıyla Bağlantısı

Kariyer Gelişiminde Değerler ve İş tatmininin Önemi ( Brown)

Kariyer Gelişiminde Oluşturmacı ve Bağlamsal Bakış Açısı

Amudson; Active Engagement therory Amudson,
Krumboltz & Lewin; “Planned Happenstance”Yaklaşımı

Gelatt; Pozitif Belirsizlik
Kariyer Gelişiminde Sistemik Bakış Açısı

Kariyer Kuramları, Uygulamayla Bağlantıyı Güçlendirme ;
Günümüz İş Dünyasında İnsanı Anlama

Parçaları Birleştirme- Tartışma
Sonlandırma ve Değerlendirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Programa Genel Bakış ve Çalışma Teknikleri, Kariyer, Tarihsel Gelişim
2) Kariyer temel kavramlar Kariyer Yönetimi Kimin Sorumluluğu?
3) Kariyer Geliştirme Danışmanlığında; Kolaylaştırıcıkta Roller , Yetkinlikler, Kariyer Kuramlarına Giriş
4) Uygulama: 6 kişilik tipine göre kariyer
5) Maslow’un Motivasyon ve Kişilik Kuramı, Kariyer gelişimi ve değerler bağlantısı
6) Kariyer Gelişiminde Gelişimsel Bakış Açısı; temel kavram ve kuramlar
7) Sosyal Öğrenme Kuramı: Sosyal Bilişsel Yaklaşımın Kariyer Kararlarıyla Bağlantısı
8) Kariyer Gelişiminde Değerler ve İş tatmininin Önemi (Brown)
9) Kariyer Gelişiminde Oluşturmacı ve Bağlamsal Bakış Açısı
10) Amudson; Active Engagement therory Amudson, Krumboltz & Lewin; “Planned Happenstance” Yaklaşımı
11) Gelatt; Pozitif Belirsizlik, Kariyer Gelişiminde Sistemik Bakış Açısı
12) Kariyer Kuramları, Uygulamayla Bağlantıyı Güçlendirme; Günümüz İş Dünyasında İnsanı Anlama
13) Parçaları Birleştirme - Tartışma
14) Sonlandırma ve Değerlendirme
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Pişkin, M., Yeşilyaprak, B., Bacanlı, F., Güneri, O.Y., Müge D., ÖZyürek R., Owen, F.K. Sevim, S., Hamamcı, Z., Kaya., A. ( 2010). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı Kuramdan Uygulamaya. (Editör: B. Yeşilyaprak ). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: • Kuzgun, Y. ( 2009). Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

• Balta, A. (2007). Örgütlerde Kariyer Yönetimi, Kariyer Planlaması, Kariyer Geliştirmesi ve Bir Kariyer Geliştirme Programı Olarak Koçluk Uygulamaları. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.Pamukkale Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 102
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan kaynakları yönetiminin teorik ve pratik yönlerini, insan sermayesi ile ilgili operasyonel ve stratejik hedefler elde etmeyi sağlayacak stratejileri formüle ederek organizasyonlara uygulamak. 5
2) İnsan kaynakları işe alım, eğitim, geliştirme ve tutma etkinliğini artırmak ve genel organizasyon stratejisi ve amacı ile İKY stratejisi düzenlemek için uygun İKY matris ve diğer İKY analitiklerini uygulamak. 5
3) İnsan kaynakları uzmanlarınının yetenek yönetimi tekniklerini kullanmaları, değerlendirme ve uygulamada, etkin konumu planlama, yetenek seçimi, yerleştirme, tazminat ve ödüllerin yanı sıra kişiyi elde tutmayı kolaylaştırmak. 5
4) Değerler, inançlar ve kültürler arasındaki farklılıklar; etik sonuçlar ve algılanan çatışma noktalarındaki uyuşmazlığı titiz şekilde dikkate almak için, arabuluculuk veya müzakere stratejileri önerme. 3
5) Stratejik düşünme ve yönetimi ile organizasyonel performansı artırmak ve sürdürmek, beşeri sermaye, fiziki ve mali kaynakların dağıtımı ve gelişimi için imkanları değerlendirme. 4
6) İnsan kaynakları yönetiminde, bireye, örgütlere, çevreye ve topluma bir bütün olarak ilgi gösteren profesyonel standartlar, yasal gereksinimler ve düzenleyici kılavuzlar temelinde rasyonelleştirme yetisini ve etik kararları sergilemek. 4
7) Eleştirel düşünme ve analitik becerilerini uygulayarak insan sermayesi ve insan kaynakları ihtiyaçları ve sorunları ile ilgili karmaşık iş problemlerine, sistematik sistemik ve sürdürülebilir çözümler önerme. 4