İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5958 | Kariyer Geliştirme Danışmanlığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İLHAM SÜHEYL AYGÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri kariyer gelişimiyle ilgili temel kavramları ve yaklaşımlarıyla tanıştırmayı ve bu alandaki 12 temel yetkinlik alanının tanıtılmasını ve kariyer gelişimine ilişkin kuramsal bir altyapı sunmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, kariyere ilişkin klasik kuramsal bakış açıları ve günümüz çağdaş yaklaşımları, bireysel ve kurumsal kariyer yönetimi ve danışmanlığı açısından tartışılarak ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersin sonunda öğrenci; ders ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir. II. Bu dersin sonunda öğrenci; dersin içerdiği konular ve işletme kararlarına etkisini yorumlayabilecektir. III. Bu dersin sonunda öğrenci; kariyer gelişimi ile ilgili kuramlara hakim olup, karşılaştırmada bulunabilecek ve en uygun uygulama ile danışmanlık yapabilecektir. IV. Bu dersin sonunda öğrenci; durumlardaki son verileri birleştirerek genel bir değerlendirme yapabilecektir. |
Programa Genel Bakış ve Çalışma Teknikleri, Kariyer, Tarihsel Gelişim Kariyer temel kavramlar Kariyer Yönetimi Kimin Sorumluluğu? Kariyer Geliştirme Danışmanlığında; Kolaylaştırıcıkta Roller , Yetkinlikler Kariyer Kuramlarına Giriş Uygulama: 6 kişlik tipine göre kariyer Maslow’un Motivasyon ve Kişilik Kuramı Kariyer gelişimi ve değerler bağlantısı Kariyer Gelişiminde Gelişimsel Bakış Açısı; temel kavram ve kuramlar Sosyal Öğrenme Kuramı Sosyal Bilişsel Yaklaşımın Kariyer Kararlarıyla Bağlantısı Kariyer Gelişiminde Değerler ve İş tatmininin Önemi ( Brown) Kariyer Gelişiminde Oluşturmacı ve Bağlamsal Bakış Açısı Amudson; Active Engagement therory Amudson, Krumboltz & Lewin; “Planned Happenstance”Yaklaşımı Gelatt; Pozitif Belirsizlik Kariyer Gelişiminde Sistemik Bakış Açısı Kariyer Kuramları, Uygulamayla Bağlantıyı Güçlendirme ; Günümüz İş Dünyasında İnsanı Anlama Parçaları Birleştirme- Tartışma Sonlandırma ve Değerlendirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Programa Genel Bakış ve Çalışma Teknikleri, Kariyer, Tarihsel Gelişim | |
2) | Kariyer temel kavramlar Kariyer Yönetimi Kimin Sorumluluğu? | |
3) | Kariyer Geliştirme Danışmanlığında; Kolaylaştırıcıkta Roller , Yetkinlikler, Kariyer Kuramlarına Giriş | |
4) | Uygulama: 6 kişilik tipine göre kariyer | |
5) | Maslow’un Motivasyon ve Kişilik Kuramı, Kariyer gelişimi ve değerler bağlantısı | |
6) | Kariyer Gelişiminde Gelişimsel Bakış Açısı; temel kavram ve kuramlar | |
7) | Sosyal Öğrenme Kuramı: Sosyal Bilişsel Yaklaşımın Kariyer Kararlarıyla Bağlantısı | |
8) | Kariyer Gelişiminde Değerler ve İş tatmininin Önemi (Brown) | |
9) | Kariyer Gelişiminde Oluşturmacı ve Bağlamsal Bakış Açısı | |
10) | Amudson; Active Engagement therory Amudson, Krumboltz & Lewin; “Planned Happenstance” Yaklaşımı | |
11) | Gelatt; Pozitif Belirsizlik, Kariyer Gelişiminde Sistemik Bakış Açısı | |
12) | Kariyer Kuramları, Uygulamayla Bağlantıyı Güçlendirme; Günümüz İş Dünyasında İnsanı Anlama | |
13) | Parçaları Birleştirme - Tartışma | |
14) | Sonlandırma ve Değerlendirme | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Pişkin, M., Yeşilyaprak, B., Bacanlı, F., Güneri, O.Y., Müge D., ÖZyürek R., Owen, F.K. Sevim, S., Hamamcı, Z., Kaya., A. ( 2010). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı Kuramdan Uygulamaya. (Editör: B. Yeşilyaprak ). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | • Kuzgun, Y. ( 2009). Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Balta, A. (2007). Örgütlerde Kariyer Yönetimi, Kariyer Planlaması, Kariyer Geliştirmesi ve Bir Kariyer Geliştirme Programı Olarak Koçluk Uygulamaları. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.Pamukkale Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 102 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan kaynakları yönetiminin teorik ve pratik yönlerini, insan sermayesi ile ilgili operasyonel ve stratejik hedefler elde etmeyi sağlayacak stratejileri formüle ederek organizasyonlara uygulamak. | 5 |
2) | İnsan kaynakları işe alım, eğitim, geliştirme ve tutma etkinliğini artırmak ve genel organizasyon stratejisi ve amacı ile İKY stratejisi düzenlemek için uygun İKY matris ve diğer İKY analitiklerini uygulamak. | 5 |
3) | İnsan kaynakları uzmanlarınının yetenek yönetimi tekniklerini kullanmaları, değerlendirme ve uygulamada, etkin konumu planlama, yetenek seçimi, yerleştirme, tazminat ve ödüllerin yanı sıra kişiyi elde tutmayı kolaylaştırmak. | 5 |
4) | Değerler, inançlar ve kültürler arasındaki farklılıklar; etik sonuçlar ve algılanan çatışma noktalarındaki uyuşmazlığı titiz şekilde dikkate almak için, arabuluculuk veya müzakere stratejileri önerme. | 3 |
5) | Stratejik düşünme ve yönetimi ile organizasyonel performansı artırmak ve sürdürmek, beşeri sermaye, fiziki ve mali kaynakların dağıtımı ve gelişimi için imkanları değerlendirme. | 4 |
6) | İnsan kaynakları yönetiminde, bireye, örgütlere, çevreye ve topluma bir bütün olarak ilgi gösteren profesyonel standartlar, yasal gereksinimler ve düzenleyici kılavuzlar temelinde rasyonelleştirme yetisini ve etik kararları sergilemek. | 4 |
7) | Eleştirel düşünme ve analitik becerilerini uygulayarak insan sermayesi ve insan kaynakları ihtiyaçları ve sorunları ile ilgili karmaşık iş problemlerine, sistematik sistemik ve sürdürülebilir çözümler önerme. | 4 |