ISL5251 Stratejik Marka YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, GÖZTEPE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, GÖZTEPE)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5251 Stratejik Marka Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. SABA GAMZE ORAL
Doç. Dr. GÖZDE ÖYMEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Marka iletişimi ve Marka Stratejisinin tüm bellibaşlı öğelerinin kapsamlı bir incelemesi ve entegrasyonu. Pazar odaklı kültür, müşteri ve rakip analizi, değer dağıtımı, dağıtım kanalları tasarımı, fiyatlandırma, ilişki yönetimi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi. Rekabet dinamikleri üzerine derinlemesine bilgi ve pazarlama stratejisinin genel iş stratejisi içinde bütünleşmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Markayı, markalaşmayı, marka değerini anlamak, uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmeyi ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektiren interaktif bir süreç olduğunu öğrenmek.

Dersin İçeriği

Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Marka Nedir? Haftalık Okuma
2) Marka ile İlgili Kavramlar Haftalık Okuma
3) Marka Konumlandırma Haftalık Okuma
4) Marka Kimliği Haftalık Okuma
5) Marka Kişiliği Haftalık Okuma
6) Marka İmajı Haftalık Okuma
7) Vize Sınavı Yok
8) Markalama Süreci Haftalık Okuma
9) Markalama Stratejileri Haftalık Okuma
10) Marka İletişimi Haftalık Okuma
11) Markalaşmada Yeni Kavramlar (Gerilla-Postmodern-Deneyimsel-Retro vb.) Haftalık Okuma
12) Yeni Medya ve Marka İletişimi Haftalık Okuma
13) Global Marka Yönetimi Haftalık Okuma
14) Marka Yönetiminde Araştırma ve Ölçümleme Haftalık Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Marka Bilmecesi / Duncan Bruce-David Harvey / İş Bankası Kültür Yayınları, Aralık 2012
2. Marka ve Marka Stratejileri, Çağatan Taşkın, Ömer Akat, Alfa Aktüel Yayınları
3. Pazarlama 3.0, (Marketing 3.0), Hermawan Kartajaya, Philip Kotler
Optimist / İş
4. Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, S. Bora Çavuşoğlu,
Nobel Yayın Dağıtım / İşletme-Üretim-Pazarlama Dizisi
5. Marka Yönetimi, (Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler)
Işıl Karpat Aktuğlu, İletişim Yayıncılık / Başvuru Dizisi
6. Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi
7. İleri Düzeyde Marka Yönetimi, (Değişen Dünyada Markaları Yönetmek)
Paul Temporal, Brandage / İş Yönetimi Dizisi
Diğer Kaynaklar: 1. Brand Enigma / Duncan Bruce- David Harvey / Business Bank Cultural Publications, December 2012
2. Brand and Brand Strategies, Çağatan Flood , Omar Accad, Alfa Current Publications
3. Marketing 3.0, ( Marketing 3.0) , Hermawan Kartaja to Philip Kotler
Optimist / Business
4. Brand Management and Marketing Strategies, S. Bora Cavusoglu,
Nobel Publishing / Business - Production-Marketing Series
5. Brand Management ( Basic Principles for Powerful and Successful Brands )
Isil Carpathian Aktuğlu, Contact Publishing / Reference Series
6. Creating Powerful Brands , David A. Aaker, Mediacat Publishing / Business Book Series
7. Advanced Brand Management ( Managing Brands in a Changing World )
Paul Temporal , Brandage / Business Management Series

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 10 3 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.