VCD2130 Graphic DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD2130 Grafik Tasarım Bahar 2 2 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DİDEM WONG
Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Temel Tasarım, Tipografi, Grafik Tasarım Tarihi, Kurumsal Kimlik Tasarımı, Ambalaj Tasarımı
Dersin Amacı: Bu ders içerik ve bilginin görsel olarak düzenlenmesine yoğunlaşır. Öğrenciler tasarım projelerini izleyicinin nasıl göreceğini kontrol etmenin temellerini keşfederler. Tasarım fikirlerini uygularken kitle iletişimi kurmada rol oynayan bilgilendirici ve ikna edici malzemenin görsel sunumunun önemini kavrarlar. Tipografi, imge, mekan, renk ve form görsel dilin uygulaması için biraraya getirilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konsept görselleştirmek.
2) Temel grafik tasarım prensiplerini tanımak ve uygulamak.
3) Görsel tasarım dilini anlamak ve uygulama becerisine sahip olmak.
4) Kompozisyon, bileşenler ve grafik tasarım kavramlarını birarada doğru kullanmak.
5) Proje uygulaması için grafik tasarım malzemeleri ve görsel üretim yapabilmek.
6) Grafik tasarım formasyonu içerisinde eleştirel düşünme becerisi sahibi olmak.
7) Hedef kitle ve hedef kitlenin işlevini tasarım ile ilişkilendirmek.
8) Hedef kitleye başarılı sunum teknikleri becerisi göstermek.
9) Sektörün beklenti ve gereksinimlerini karşılamak.

Dersin İçeriği

1.Hafta : Giriş, ders işleyişine bakış, beklentiler

2.Hafta : Proje 1: Afiş Tasarımı
Grafik tasarım objelerine bakış
3.Hafta : Stüdyo
Proje 1 süreç.
İçerik
Konsept geliştirme
Hedef Kitle

4.Hafta : Eleştiri
Proje 1 süreç.
Beş farklı sayfadüzeni (grid)
Eskizler
Toplu eleştiri

5.Hafta : Eleştiri
Proje 1 süreç.
Maket deneyi
Toplu eleştiri

6.Hafta : PROJE 1 TESLİM
7.Hafta : Stüdyo
Proje 2: Katalog Tasarımı

8.Hafta : Stüdyo
Proje 2 süreç.
İçerik
Konsept geliştirme
Hedef Kitle

9.Hafta : Eleştiri
Proje 2 süreç.
Beş farklı sayfadüzeni (grid)
Eskizler
Toplu eleştiri

10.Hafta : Eleştiri
Proje 2 süreç.
Maket deneyi
Toplu eleştiri

11.Hafta : PROJE 2 TESLİM
12.Hafta : Stüdyo
Proje 3 süreç.
İçerik
Konsept geliştirme
Hedef Kitle

13.Hafta : Eleştiri
Proje 3 süreç.
Beş farklı sayfadüzeni (grid)
Eskizler
Toplu eleştiri

14. Hafta : Proje 3 Final teslim tarihinden önce son eleştiriler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, ders içeriği, beklentiler Grafik tasarima genel bakış ders içeriğine dair önbilgi
2) Project1 Dönemsel referans: Islam sanati Konu: logo, hareketli logo, davetiye, promosyon ürünü Ders anlatımı islam sanatı ve logo ve kurumsal kimlik tasarımı üzerine araştırma
3) Studio Project 1 in progress. Içerik gelişımi Içerik gelişımi
4) Critiques Project 1 in progress. Eskiz Genel kritik süreç
5) Critiques Project 1 in progress. Test mock up Group discussion süreç
6) P1 teslim süreç
7) Studio Dönemsel referans: Art Deco ya da Art Nouveau Project 2: Logo and stationary (letterhead, business card, envelope) + menu for Yellow Submarine Restaurant. Art Deco ve Art Nouveau ve menu tasarımı üzerine araştırma
8) Stüdyo Project 2 süreç. içerik içerik gelişimi hedef kitle süreç
9) Kritikler P2 süreç eskizler grup değerlendirmesi süreç
10) kritikler p2 süreç test maketi grup değerlendirmesi süreç
11) P2 teslim süreç
12) Studyo Project 3: Dönemsel referans: Your preference of a design movement or style Subject: Grafik hikaye anlaticılığı Konsept Konsept gelişimi araştırma
13) kritikler p2 süreç eskizler grupdeğerlendirmesi süreç
14) Project 3 Final teslimi oncesi son kritik. süreç
15) final projesi gelişimi final projesi gelişimi
16) final kritiği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: How, Print, Communications Arts, CMYK Magazines/Dergileri

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 4 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 4 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 112
Final 1 4
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 5
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 5
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 5
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 5
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 5
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 5
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 5
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 5
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 4
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 5
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 5
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 4
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 5
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 5