İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD2130 | Grafik Tasarım | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DİDEM WONG Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Temel Tasarım, Tipografi, Grafik Tasarım Tarihi, Kurumsal Kimlik Tasarımı, Ambalaj Tasarımı |
Dersin Amacı: | Bu ders içerik ve bilginin görsel olarak düzenlenmesine yoğunlaşır. Öğrenciler tasarım projelerini izleyicinin nasıl göreceğini kontrol etmenin temellerini keşfederler. Tasarım fikirlerini uygularken kitle iletişimi kurmada rol oynayan bilgilendirici ve ikna edici malzemenin görsel sunumunun önemini kavrarlar. Tipografi, imge, mekan, renk ve form görsel dilin uygulaması için biraraya getirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Konsept görselleştirmek. 2) Temel grafik tasarım prensiplerini tanımak ve uygulamak. 3) Görsel tasarım dilini anlamak ve uygulama becerisine sahip olmak. 4) Kompozisyon, bileşenler ve grafik tasarım kavramlarını birarada doğru kullanmak. 5) Proje uygulaması için grafik tasarım malzemeleri ve görsel üretim yapabilmek. 6) Grafik tasarım formasyonu içerisinde eleştirel düşünme becerisi sahibi olmak. 7) Hedef kitle ve hedef kitlenin işlevini tasarım ile ilişkilendirmek. 8) Hedef kitleye başarılı sunum teknikleri becerisi göstermek. 9) Sektörün beklenti ve gereksinimlerini karşılamak. |
1.Hafta : Giriş, ders işleyişine bakış, beklentiler 2.Hafta : Proje 1: Afiş Tasarımı Grafik tasarım objelerine bakış 3.Hafta : Stüdyo Proje 1 süreç. İçerik Konsept geliştirme Hedef Kitle 4.Hafta : Eleştiri Proje 1 süreç. Beş farklı sayfadüzeni (grid) Eskizler Toplu eleştiri 5.Hafta : Eleştiri Proje 1 süreç. Maket deneyi Toplu eleştiri 6.Hafta : PROJE 1 TESLİM 7.Hafta : Stüdyo Proje 2: Katalog Tasarımı 8.Hafta : Stüdyo Proje 2 süreç. İçerik Konsept geliştirme Hedef Kitle 9.Hafta : Eleştiri Proje 2 süreç. Beş farklı sayfadüzeni (grid) Eskizler Toplu eleştiri 10.Hafta : Eleştiri Proje 2 süreç. Maket deneyi Toplu eleştiri 11.Hafta : PROJE 2 TESLİM 12.Hafta : Stüdyo Proje 3 süreç. İçerik Konsept geliştirme Hedef Kitle 13.Hafta : Eleştiri Proje 3 süreç. Beş farklı sayfadüzeni (grid) Eskizler Toplu eleştiri 14. Hafta : Proje 3 Final teslim tarihinden önce son eleştiriler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, ders içeriği, beklentiler Grafik tasarima genel bakış | ders içeriğine dair önbilgi |
2) | Project1 Dönemsel referans: Islam sanati Konu: logo, hareketli logo, davetiye, promosyon ürünü Ders anlatımı | islam sanatı ve logo ve kurumsal kimlik tasarımı üzerine araştırma |
3) | Studio Project 1 in progress. Içerik gelişımi | Içerik gelişımi |
4) | Critiques Project 1 in progress. Eskiz Genel kritik | süreç |
5) | Critiques Project 1 in progress. Test mock up Group discussion | süreç |
6) | P1 teslim | süreç |
7) | Studio Dönemsel referans: Art Deco ya da Art Nouveau Project 2: Logo and stationary (letterhead, business card, envelope) + menu for Yellow Submarine Restaurant. | Art Deco ve Art Nouveau ve menu tasarımı üzerine araştırma |
8) | Stüdyo Project 2 süreç. içerik içerik gelişimi hedef kitle | süreç |
9) | Kritikler P2 süreç eskizler grup değerlendirmesi | süreç |
10) | kritikler p2 süreç test maketi grup değerlendirmesi | süreç |
11) | P2 teslim | süreç |
12) | Studyo Project 3: Dönemsel referans: Your preference of a design movement or style Subject: Grafik hikaye anlaticılığı Konsept Konsept gelişimi | araştırma |
13) | kritikler p2 süreç eskizler grupdeğerlendirmesi | süreç |
14) | Project 3 Final teslimi oncesi son kritik. | süreç |
15) | final projesi gelişimi | final projesi gelişimi |
16) | final kritiği |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | How, Print, Communications Arts, CMYK Magazines/Dergileri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 4 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Uygulama | 4 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | 5 |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | 5 |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | 5 |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | 5 |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | 5 |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | 5 |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | 4 |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | 5 |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | 4 |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | 5 |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 5 |