MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5125 | Türk Mimarisi II | Güz | 0 | 3 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, 1980'lerden bugüne uzanan süreçte Türkiye'deki güncel mimarlık alanı ve farklı ölçeklerdeki (yerel/uluslararası; tekil/kentsel) ve bağlamlardaki çeşitli üretimleri hakkında geniş bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Bu doğrultuda, Türkiye'deki çağdaş mimari üretimlerin çoğul süreçlerini ve aktörlerini tanımak ve karşılaştırmalı olarak tartışmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Türkiye'de 1980'lerden bugüne mimarlık alanında yaşanan tarihsel ve kronolojik değişimleri tanımlayabilirler. 2.1980'lerden bugüne güncel mimarlık ürünlerini ve müelliflerini bağlamsal önemleriyle ilişkili olarak tanıyabilirler. 3.Mimari üretimin kentsel süreçlerini ve mesleki yapılanmasını çözümleyebilirler. 4.Ulusal ve küresel ölçeklerde değişkenlik gösteren sosyal, siyasal, ekonomik etkilerin mimarlığın dinamik bileşenleri olduğu kavrayışını geliştirirler. |
Bu ders Türkiye'deki mimari üretimleri, kültürler-arası etkileşimlerin dahil olduğu dinamik bir kentsel kültürün oluşumu ve değişimi olarak ele alır ve geniş bir sosyopolitik ve kültürel bağlamda tartışmayı hedefler. Bu doğrultuda, çağdaş mimarlık söylem ve eleştirilerini, yapıları ve kentsel durumları farklı mimari üretim biçimleri olarak incelemek ve karşılaştırmak bu dersin kapsamını oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | 1980'ler öncesi Erken Cumhuriyet döneminden itibaren toplumsal ve mekansal tarih tartışması | |
3) | 1980'lerde değişen toplumsal/siyasal bağlam, devlet ve mimarlık | |
4) | Mimarlık ve postmodernite | |
5) | Kent/konut/planlama | |
6) | Türkiye'de yıldız mimarlar | |
7) | Mimarlığın değişen bilgisi ve ortamları | |
8) | Öğrenci sunumları | |
9) | İstanbul'un özel durumu | |
10) | Kentsel mekanın değişimi | |
11) | Mimarlık yarışmaları | |
12) | Alan gezisi ve tartışmalar | |
13) | Mimarlık ve güncel popüler kültür | |
14) | Mimarlıkta yeni kimlik söylemleri | |
15) | Dersin genel değerlendirmesi | |
16) | Dönem raporu teslimi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be announced weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Sibel Bozdogan, Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History, Reaktion Books, 2012 2.AD Magazine, "Turkey:At the Threshold," Volume 80, January 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 |
Ödevler | 2 | 12 |
Rapor Teslimi | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 3 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |