Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş; "Türk Mimarlığı"nın içeriği nasıl tanımlanabilir? Bu kavramı kültürel sınırlandırmalardan nasıl ayrıştırabiliriz? |
|
2) |
Tüm mimarlıklar ve ulusal kimlikleri üzerine tartışma. |
Baydar, Gülsüm. (2004), "The Cultural Burden of Architecture," Journal of Architectural Education, 57: 19–27. |
3) |
Geç Osmanlı döneminin mimari bağlamı: imparatorluğun son yüzyılı ve mimarlıkları. |
|
4) |
Paradigma değişimleri; Türkiye Cumhuriyeti'ne geçiş ve yeni bir mimari dönemin başlangıcı |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 1, Architecture of Revolution, 17-48. -Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 2, Building for the Modern Nation State, 49-80. |
5) |
Evin mimarlığı - modern bir ev/aile/kent içinde yaşamak |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 3, The Modern House, 81-104. |
6) |
Türkiye'de savaş-sonrası dönem mimarlığı |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 4, Populist Democracy and Post-war Modernism, 105-138. |
7) |
Mimarlık ve kent(leşme) |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 5, Housing in the Metropolis, 140-170. |
8) |
Öğrenci sunumları |
|
9) |
Mimarlık ve devlet |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 6, Architecture under Coups d'État, 171-202. |
11) |
Kent/Konut/Plansızlık |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 8, The Illegal City and New Residential Segregation, 235-263. |
13) |
Istanbul meselesi |
Çağlar Keyder, Istanbul: Between the Global and the Local, Boston: Rowman&Littlefield, 1999, pp.1-31. |
14) |
Uluslararası bağlamda Türkiye mimarlığı |
duyurulacak |
15) |
Final raporu için hazırlık |
|
16) |
Final rapor teslimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
2 |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
2 |
2) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
2 |
3) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
4 |
5) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
4 |
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
4 |
7) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |