MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5121 | Mimarlık Üzerine Okumalar | Bahar | 0 | 3 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMİNE ÖZEN EYÜCE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Teknokültürel olduğu kadar sosyokültürel bir üretim alanı olan mimarlık etkinleşebilmek için düşünce konstrüksiyonlarına ihtiyaç duyar. Her toplum ve her dönem bağlamında değişim gösteren bu konstrüksiyonlar ile mimarlığın doğrudan ilişkisini ortaya koyarak tartışmaya açmak ve "mimarlığı üreten metinler" ile "metinler üreten mimarlıklar" farkındalığında değerlendirmek, bu dersin amacını oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mimarlığı teknokültürel ve sosyokültürel açılımlarıyla ele alarak toplumsal anlamda değerlendirebilir, II. Mimarlık üzerine yazılan ve/veya konusu mimarlık ile ilişkilenen metinler ile metinlere konu olan ve/veya bizzat kendisi metinler üreten yazılı ve görsel ifade ortamını değerlendirerek tartışabilir, III. Metinsel anlatıların her kültürel toplumsalda değişiklikler gösterdiğini, çoğulculuğunu ve dolayısıyla tarihselliğini kavrayıp analiz edebilir, IV. Mimarlık- tarih-kuram-eleştiri ilişkilerini değerlendirerek mimarlığın yeniden üretilebilen bir konu-alan olduğunu kavrayabilir ve bu kavrayışı tasarım uygulamalarında kullanabilir. |
Yukarıda ortaya koyulan kapsamda mimarlık üzerine ve/veya mimarlığın konusunu oluşturan metinler ile bizzat mimari düşüncenin ürettiği her türlü yazınsal ve görsel metinler bu dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
1) | ||
2) | Okuma ve Değerlendirme I | |
3) | Okuma ve Değerlendirme II | |
4) | Okuma ve Değerlendirme III | |
5) | Okuma ve Değerlendirme IV | |
6) | Okuma ve Değerlendirme V |
Ders Notları / Kitaplar: | Metapolis Dictionary of Advanced Architecture: City, Technology and Society in the Information Age. Marshall Berman, All That is Solid Melts into Air. In what style should we build? Usul-i Mimari-i Osmani Edmondo de Amicis, İstanbul (1874) Ahmet Rasim, Şehir Mektupları J. P. A. Van Der Vin, Travellers to Greece and Constantinople: ancient monuments and old traditions in medieval travellers' tales, Nederlands Historisch-Archaeologisch Instituut, Leiden, 1980. Hasan Kuruyazıcı, Armenian Architects of Istanbul in the Era of Westernization Pars Tuğlacı, Osmanlı Mimarlığı’nda Balyan Ailesinin Rolü Walter Benjamin, Passages Le Corbusier, towards a new architecture Sedad Hakkı Eldem |
Diğer Kaynaklar: | Supplementary material can be added during the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 10 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 12 | 120 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |