VCD1023 Introduction to Computing & Information TechnologiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD1023 Bilgisayar ve Bilgi Teknolojilerine Giriş Güz 2 2 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ZEYNEP ÖZER
Öğ.Gör. MURAT DEMİR
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin pratik yapısı, bilgisayar ve bilgi teknolojileri üzerine kişisel ve mesleki gereksinimleri kazanma, yönetme ve kullanabilme üzerine odaklanmıştır. Kişisel ve mesleki anlamdaki bu gereksinimler, ağırlıklı olarak ofis yazılımları, bilgisayar okur-yazarlığı konularını ele almaktadır. İletişim alanında ise, öğrenciler profesyonel gereksinimler için yaygın olarak kullanılan görsel iletişim tasarımı yazılımlarını kullanmayı, görsel iletişim tasarımı kavramı ve görsel iletişim tasarımı ürünlerini ile eş zamanlı olarak öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel bilgi ve bilgisayar teknolojileri hakkında bilgi edinecekler.
2) Görsel İletişim Tasarımı kavramını algılayacaklar.
3) Temel Görsel İletişim Tasarımı ürünleri hakkında bilgi edinecekler.
4) Görsel İletişim Tasarımı’nın temel teknik kavram ve tanımları hakkında bilgi edinecekler.
5) Vektörel çizim programı Adobe Illustrator’u kullanabilecekler.
6) Görüntü işlem programı Adobe Photoshop’u kullanabilecekler.

Dersin İçeriği

Bu derste; görsel iletişim tasarımı kavramı ve gorsel tasarım ürünleri teknolojileri ile birlikte yer alacak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel bilgisayar yazılım ve donanım kavramları. İşletim sistemi ve uygulamaları. İkili dijital veri açısından datanın tanımı. İşletim sisteminin fonksiyonları. Dosya yönetim sistemi. Uygulama: Dosya yönetimi ön testi.
2) Grafik formatlarına ve dosya türlerine giriş. Vektör ve bitmapped grafikler arasındaki farklar. Bilgisayar grafiklerinin kavram ve tanımları. Uygulama: Adobe Illustrator: Menü ve Araçkutusu: Çizim araçları, objeler ve obje nitelikleri. (Adobe Illustrator’de temel geometrik objelerin çizimi)
3) Görsel İletişim ve Görsel İletişim Tasarımı. Uygulama: Adobe Illustrator’de serbest çizim. (Silüet ve geometrik objelerle kompozisyon yaratma).
4) Major Görsel İletişim Tasarımı Ürünleri. Uygulama: Adobe Illustrator’de çizim ve renklendirme. (Southpark karakterlerinin çizimi.)
5) Görsel İletişim Tasarımı prodüksiyon teknikleri. Uygulama: Adobe Illustrator’de çizim ve renklendirme. (Southpark karakterlerinin çizimi.)
6) Major Görsel İletişim Tasarımı ürünlerinin teknik kavramları. Uygulama: Adobe Illustrator’de text ve grafiklerle poster kompozisyonu: (Dünyayı Koru-Konsept poster çalışması)
7) Adobe Illustrator’de yazı ve imaj çalışması, mask fonksiyonu: (Albüm kapağı çalışması)
8) Adobe Illustrator’de yazı ve imaj çalışması, mask fonksiyonu: (Albüm kapağı çalışması)
9) Doğru doküman tipi ve çözünürlük seçimi, farklı imaj formatları, görüntü işleme kavramı Uygulama: Adobe PhotoShop arayüzü ve araçkutusu: Dekupe araçları, yazı araçları ve katman kavramı. (Fotoğraf manipülasyonu: Bahçeşehir Üniversitesi Posteri)
10) Renk modelleri: HSL Modeli, çıkarımsal ve toplamsal renk modelleri, dijital renkler. Uygulama: Adobe Photoshop’da farklı araçlar ve komutlar. Katman Tipi ve Katman Modu fonksiyonları. (Fotoğraf manipülasyonu: “Uzayda” poster çalışması)
11) Adobe Photoshop’da komutlar ve efektler. Adobe Photoshop’ta renk düzeltme ve posterize efekti. (Görsel kompozisyon çalışması)
12) Adobe PhotoShop’ta katman masklama ve renk karıştırma. (Siyah/Beyaz fotoğraf renklendirme çalışması)
13) Bilgisayar grafiklerinde 3D uygulamaları. Uygulama: Adobe PhotoShop’ta 3D tipografi, Smart Object ve Action fonksiyonu
14) Bilgisayar grafiklerinde 3D uygulamaları. Uygulama: Adobe PhotoShop’ta 3D tipografi, Smart Object ve Action fonksiyonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 25
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 2
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 1
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 1
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 2
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 4
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 4
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 5
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 1
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 3
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 1
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 3
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 1
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 3
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 1